Senaste nytt

Vart är vi på väg?

Okej, inte mening att dra igång en regionalpolitisk diskussion - det finns det andra forum för.

Belfast - helt rätt.

Några ledtrådar:

"Där ska helgen inledas bra, men avslutas sämre." - Good friday agreement, bloody sunday.
"Mot tveksam ingenjörskonst" - Titanic byggdes i Belfast.
"Svårigheter, problem" - The Troubles
"Rektangulära ovalen" - The Oval.
"Flygburen mästeratlet" - George Best Belfast City Airport.
"Floden med namne i Småland" - River Lagan.
"Nu klämtar klockan snabbt" Bell - fast.

Bra gissning, men "landets största internationella flygplats" borde vara LHR i sådana fall. Den passeras inte precis innan Belfast...

Jag har i och för sig inte någon bättre gissning...

Jag skriver inte landets, just för att slippa onödiga regionalpolitiska diskussioner här.

10p: Vi färdas mot huvudstad där Marockansk etta kan leda spanjoren rätt. Byt romersk tusing mot norsk tvåa i svensk nyårsdryck så får du floden. Byt uran mot syre i distriktet och du hamnar i Sydamerika.

Snyggt Igorius!!!! Första var ja med på, sedan snurrade jag in mig på att försöka byta ut "m" i Skumpa och innan jag fattade så var du före! Grattis!

Så här en dryg vecka efter finalen tycker jag att vi fortsätter i samma goda anda. Vart är vi på väg?

10 p. Vi reser från stad där sprängt torn en gång var näst högst på kontinenten. Vår destination når alltid iberiska höjder. Färgen på vattnet vid vår destination, ja det är inte helt överraskande blått. Kanske svär du om du missar färjan.

Så här en dryg vecka efter finalen tycker jag att vi fortsätter i samma goda anda. Vart är vi på väg?

10 p. Vi reser från stad där sprängt torn en gång var näst högst på kontinenten. Vår destination når alltid iberiska höjder. Färgen på vattnet vid vår destination, ja det är inte helt överraskande blått. Kanske svär du om du missar färjan.

Kanske är jag påverkad av att jag suttit och kikat på hotell för sommarens semester idag, men jag tror du reser från New York till Los Angeles.

Toppen