Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte ställa den här frågan tidigare men fick inget svar så jag försöker igen:

Kan jag ringa och göra bokningen från min sambos konto (hennes 2-4-1, hennes poäng) eller måste hon prata med agenten? Känns som att jag kommer vara mer insatt i detta än vad hon nånsin kommer vara intresserad av att bli.

Ringde o beställde åt min mor. Gick utmärkt men som andra skriver, 4 siffrig kod behövs.. Samt pass o amex kort etc..

Tack för svar. Antar att det inte spelar någon roll att vi aktiverat Familjekonto hos SAS så alla hennes poäng automatiskt överförs till mig. blev det krånligt helt plötsligt.
Vi gjorde samma tabbe. Frun signade upp på Elite och får vouchern medan jag är den som samlar poäng.
Ska ändra om familjekontot osv i helgen så det samlas hos frun istället.
Enklare än att söka nytt kort, känns det som.

Varför behövs det ett AMEX-kort för att boka resa? Vocuhern ligger ju i systemet och man kan betala med exempelvis MasterCard eller Visa.
Pass förstår jag inte varför det skulle behövas, möjligen för att vara säker på att få namnet rätt? Mig har de i alla fall aldrig frågat efter passet vid bokning.
Amex är väl givet, det gäller ju att bygga ny spend ;)

Vi gjorde samma tabbe. Frun signade upp på Elite och får vouchern medan jag är den som samlar poäng.
Ska ändra om familjekontot osv i helgen så det samlas hos frun istället.
Enklare än att söka nytt kort, känns det som.

Grymt, då slår vi av familjkontot helt enkelt så får hon samla poäng själv. Känns som tabbe från SAS/AMEX att inte tillåta det.

• Gilla
Reactions: Gus
Tack för svar. Antar att det inte spelar någon roll att vi aktiverat Familjekonto hos SAS så alla hennes poäng automatiskt överförs till mig. blev det krånligt helt plötsligt.
Det spelar ingen roll. Sätter ni upp familjekonto så påverkar det bara kommande poäng. De poäng som finns på hennes konto nu kommer inte att föras över.

Jag har inte långt till min första F-bokning och sitter och snickrar ihop en tänkt resrutt men är osäker på om ditresan är giltig routing: CPH-FRA-HND-SIN-BKK.

Jag har sett mängder med liknande bokningar här på forumet men då utan Singapore inklämt. Är det ok eller blir det för mycket baklängesresande på sista etappen?

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen