Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Räknar lite på att betala en handpenning om 150K med AmEx Elite på Betalo för att få en 50%-rabatt, som jag tänkte använda för en bonusresa i business eller first till SFO sent i år med SAS el. Lufthansa beroende på vad som finns.

Kortavgift 500 kr + Betalo 2% av 150 K = 3500 kr. Tillkommer skatter och avgifter på ca 1500 kr, stämmer? Total kostnad ca 5000 kr plus 75K el. 55K EB-poäng. Poängen har jag redan.

Visst låter det rätt och visst är det värt dom kostnaderna?

Edit: SAS skatter+avgifter för business är bara ca 800 kr t&r ser jag nu

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Räknar lite på att betala en handpenning om 150K med AmEx Elite på Betalo för att få en 50% rabatt som jag tänkte använda för en bonusresa i business eller first till SFO sent i år med SAS el. Lufthansa beroende på vad som finns.

Kortavgift 500 kr + Betalo 2% av 150 K = 3500 kr. Tillkommer skatter och avgifter på ca 1500 kr, stämmer? Total kostnad ca 5000 kr plus 75K el. 55K EB-poäng. Poängen har jag redan.

Är det Lufthansa du ska åka med får du nog räkna med närmare 4000-4500 kr i skatter och avgifter för en t&r. Sen så får du ju 22 500 poäng för transaktionen också, + sign up-bonusen om 12 000 poäng.

Så kortavgift 500 kr, avgift Betalo 3000 kr, skatter 4250 kr. Totalt 7 750 kr. Och netto poäng (vid First) 75K-34,5K=40,5K
Du betalar alltså ca 7750 kr cash för resan och 40,5K poäng.

Lätt värt om du frågar mig! Se till att ha mycket tid i FCT! :)

Räknar lite på att betala en handpenning om 150K med AmEx Elite på Betalo för att få en 50%-rabatt, som jag tänkte använda för en bonusresa i business eller first till SFO sent i år med SAS el. Lufthansa beroende på vad som finns.

Edit: SAS skatter+avgifter för business är bara ca 800 kr t&r ser jag nu

Avgiften för Amex på betalo är 2.5%

Håller på och pusslar för fullt, men nu kommer en intressant fråga. Vilket verktyg gäller bäst för Eurobonus: United eller ANA?

ANA har i mycket högre grad tillgång hos Avianca än vad United visar. Vems världsbild stämmer bäst med vad som sägs i Tallinn?

Blev skimmad på mitt AMEX kort för ungefär 10 000 kr. Givetvis krediterade AMEX detta belopp utan att ställa allt för många frågor. Eurobonuspoängen rök givetvis fort, men gäller det även årets spend för att komma upp i en voucher?

• Gilla
Reactions: Gus
Blev skimmad på mitt AMEX kort för ungefär 10 000 kr. Givetvis krediterade AMEX detta belopp utan att ställa allt för många frågor. Eurobonuspoängen rök givetvis fort, men gäller det även årets spend för att komma upp i en voucher?
Spenden justeras om du få in kreditering på kortet

Vems världsbild stämmer bäst med vad som sägs i Tallinn?

Gå på det mest pessimistiska så minskar du risken att du blir besviken. Givetvis är det vad EB ser och inget annat som räknas i slutändan och det finns inga garantier att detta överensstämmer med varken United eller ANAs tillgång.

Gå på det mest pessimistiska så minskar du risken att du blir besviken. Givetvis är det vad EB ser och inget annat som räknas i slutändan och det finns inga garantier att detta överensstämmer med varken United eller ANAs tillgång.
Det visade sig att ANAs informaton stämde mycket bättre med Eurobonus än med vad United visade, vad gäller såväl Avianca som Swiss.

Till fördel Avianca, men nackdel Swiss.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen