Senaste nytt

[Liverapport] Qatar Airways Business och First Class

Muligens vi sees på Conrad Bangkok, er der fra 15.02-18.02. Fløy Osl-Arn-Doh-Hkt 12.02. 777 Doh-Hkt føltes litt gammel etter Dreamliner Arn-Doh.

Ledsen för sen uppdatering men WIFI på planet dog totalt, dom försökte starta om utan resultat. Nu i min BMW 7-serie som hämta mig på flygplatsen, grymt bra WIFI i bilen.
image.jpg

En riktig besvikelse när jag kom ombord planet och CC säger att det endast är frukost och lätt måltid ombord... Hade vi haft avgångstid 25 min senare hade det varit full lunch, detta sagt så blev de ingen Caviar vilket är riktigt dåligt tycker jag....

image.jpg

Förrätt: rökt lax
image.jpg

Varmrätt: äggröra (ala tetra pack), riktig besvikelse efter den riktiga äggröran i loungen....
image.jpg

Färsk frukt på det.
image.jpg

Ett besök i baren.
image.jpg

Totalt 16 flaskor Krug lastas som skall räcka DOH-BKK-DOH. Vi gjorde av med 6 flaskor på vår flight.
image.jpg

Krug party!
image.jpg

First class bathroom
image.jpg

image.jpg

Light meal: pasta med hummerfyllning (rätt okey och bra utfyllnad).
image.jpg

Stolen i sängläge.
image.jpg

Vid ankomst fick vi premium lane, crew ombord höll hela business kabinen innan vi två i First gått av, mycket bra service. 15 min totalt från avstigning av planet tills man satt i bilen mot hotellet, detta med incheckat baggage.
image.jpg

25 min kvar tills man ankommer Conrad Bangkok!

Incheckad på Conrad Bangkok, väldigt bra rum tills man upptäcker att kåpan till lampan i duschen saknas, där kan man duscha och skvätta vatten rakt in i Elen.... Ringer ner och ber att få byta rum, duty managern ringer tillbaka 5 min senare och säger att hon ska skicka upp någon... 10 min senare kommer dom upp, byter rum.. Kommer in i nya rummet och de saknas även här en kåpa till lampan i duschen... Så less man blir :(

Efter att ha bytt rum 2 gånger så hittade dom ett "helt" rum till slut. Duty managern ringde upp igen och bad om ursäkt och sa att hon försökte uppgradera mig till något större rum men de va bokstavligen fullt. Dock reparerade dom problemet snabbt med att säga att se bjuder på transport ut till flygplatsen på onsdag! Bra gjort!:)

Toppen