Senaste nytt

Dubbla Eurbonus-poäng till Tallinn (extrapoäng)

Jag har inte fått mailet. Flög från Tallinn den 2a på en bokning gjord för en månad sedan. I förrgår kom poäng för flygningen och idag lika många extrapoäng ytterligare. Tack för det, men hade nog undrat lite varför, om inte forumet funnits:)

Hur är Tallinn som resmål ... alltså att bara åka dit och vara, äta osv?
Det är en fin gammal Hansastad, med även intressant svensk historia (Reval).Hotell är ofta väldigt prisvärt och på rätt ställen finns riktigt god mat. Sommarhalvåret är att föredra, då finns det fin strand på promenadavstånd från centrum. Massage / Spa är bra och mycket prisvärt.

Hur är Tallinn som resmål ... alltså att bara åka dit och vara, äta osv?

Precis som @pswe redan har skrivit så är Tallinn en vacker och inbjudande stad. Jag har rest till Tallinn 5 gånger nu sedan december.Jag har en resa bokad nu februari, hemresa den 23:e så om du vill hänga med är det bara att skicka ett PM. Fördelen med Tallinn som över dagen destination är att flygplatsen ligger väldigt nära centrum. En taxiresa tar drygt 5 minuter och kostar sällan mer än €6. Desutom så har du ett förhållandevis stort köpcentrum Ülemiste på promenadavstånd från flygplatsen.

Tallinn är vår närmaste huvudstad från Stockholm och var under svensk besittning 1561–1721 och hette då mycket riktigt Reval. Och det märks framförallt i Gamla stan att vår 149åriga historia har färgat en hel del. Även om du inte är speciellt historieintresserad så är ett besök på Eesti Ajaloomuuseum (historiska museet) väl värt ett besök! I övrigt så är Tallinn fortfarande prisvärt framförallt är hotell och restaurangbesök riktigt billigt jämfört med Sverige. Märkeskläder ligger på samma nivå som hemma i Sverige även om man kan göra fynd.

Toppen