Senaste nytt

Hotell i San Francisco 15-20/6

Vi bodde på Pier 2620 när vi (2 vuxna och 2 barn, då 8 och 11 år) var i SF för två år sedan. Helt okej med fräscha rum, ett par kvarter från Fisherman's Wharf. Vi åt dock inget på hotellet.

Det var dock dyrare när jag skulle boka inför sommarens resa, så den här gången blev det Hotel Zephyr (San Francisco Waterfront Hotel near Fisherman's Wharf - Hotel Zephyr San Francisco som jag hittade för under 150 dollar/natt. Det erbjudandet verkar dock inte finnas kvar längre.

Vi bodde på Pier 2620 när vi (2 vuxna och 2 barn, då 8 och 11 år) var i SF för två år sedan. Helt okej med fräscha rum, ett par kvarter från Fisherman's Wharf. Vi åt dock inget på hotellet.

Det var dock dyrare när jag skulle boka inför sommarens resa, så den här gången blev det Hotel Zephyr (San Francisco Waterfront Hotel near Fisherman's Wharf - Hotel Zephyr San Francisco som jag hittade för under 150 dollar/natt. Det erbjudandet verkar dock inte finnas kvar längre.
Wow, det priset lät fantastiskt! Får hålla ögonen öppna som sagt var. För om jag vill boka alla våra 5 nätterna på ett och samma ställe så hamnar jag inte under $230 + tax/natt på de ställen jag har tittat på. Oftast snittar det på $300+tax/natt vilket blir en avsevärd skillnad mot dit pris på $150! Grattis till ett bra pris. :)

Min åsikt är dock att nära till Fisherman's Wharf är en nackdel.
Vilket jag kan vara benägen att hålla med om, men just nu så tar jag in alla alternativ ändå för att hitta ett hotell som inte kostar skjortan och som ändå har hyfsade recensioner etc.

Tanken är att vi ska vara iväg i en månad så det lär gå lite pengar ändå. ;)

Fairmont SF var inte att tänka på med en lägsta rate på över $500 + tax/natt.

Hilton i SF verkar inte vara mycket att ha har jag märkt också. Får leta vidare mao.
Har du kollat Grand Hyatt? Det ska vara en ganska bra property, har inte bott där själv då mitt arbete har kontrakt med Fairmont, men jag har hört bra grejer från vänner och man kan med lite tur hitta rätt bra priser där.

Har du kollat Grand Hyatt? Det ska vara en ganska bra property, har inte bott där själv då mitt arbete har kontrakt med Fairmont, men jag har hört bra grejer från vänner och man kan med lite tur hitta rätt bra priser där.
Tyvärr, ligger på över $500+tax per natt så är out of budget för vår del.

Konstiga priser dina datum. Det är ingen större kongress i stan, men ändå kongresspriser.

Det underliga är att vissa turisthotell som Holiday Inn ligger högre än Intercontinental samma datum, vilket tyder på att det inte är affärsresenärer som är där. Men du får Mark Hopkins för $335+skatt och IC SF för 395+skatt. Ett alternativ är att köpa IHG-poäng, då kostar en natt (50000p) på IC $350 inkl skatt. En natt på Holiday Inn kostar 35000p, vilket du köper för $245 totalt.

Jag utnyttjade detta i helgen och kunde boka rum under Superbowl-helgen för en tredjedel av priset för betalda rum.

I somras bodde jag med familjen på Hilton Union Square. De renoverade rummen är fina. Som HHD får man kontinental frukost för två i restaurangen, eller kan välja kaffe+bakverk+frukt på Starbucks i lobbyn. I somras fick jag som simpel HHG dock starbucksvouchers åt hela familjen för alla dagar. Man kan såklart ha synpunkter på såväl Union Square som FW (där jag bodde i helgen), men ibland har jag svårt att förstå kritiken mot turistiga områden om man nu är turist och vill se/göra sånt turister gör. Jag träffade en familj från Göteborg i helgen. Dottern ville gå och titta på sjölejonen i FW minst en gång om dan. Då är det rätt smidigt att bo nära...

@Totopez Trodde också det var någon jättekonferens som jag missat då priserna är hysteriska, men har ej funnit någon heller. Letar vidare och bokar något som jag kan avboka om jag hittar något billigare. Ska kolla upp dina förslag lite närmare. :)

Wow, det priset lät fantastiskt! Får hålla ögonen öppna som sagt var. För om jag vill boka alla våra 5 nätterna på ett och samma ställe så hamnar jag inte under $230 + tax/natt på de ställen jag har tittat på. Oftast snittar det på $300+tax/natt vilket blir en avsevärd skillnad mot dit pris på $150! Grattis till ett bra pris. :)

Ja, blev förvånad när jag hittade. Tekniskt sett var det $209/natt, men med tredje natten gratis.
Hittade den genom en bevakning på kayak.se.

Även jag blev förvånad över hur dyrt det var just denna period, vi bor där 19-22/6. Vi ska bo i SF även sista natten innan vi åker hem några veckor senare, och då fanns det mycket mer rimliga priser.

Ja, blev förvånad när jag hittade. Tekniskt sett var det $209/natt, men med tredje natten gratis.
Hittade den genom en bevakning på kayak.se.

Även jag blev förvånad över hur dyrt det var just denna period, vi bor där 19-22/6. Vi ska bo i SF även sista natten innan vi åker hem några veckor senare, och då fanns det mycket mer rimliga priser.
Får ta och kolla in kayak.se och lägga en bevakning. Måste bara regga mig och klura ut ur jag gör. Vad ska ni annars se/göra? :)

Toppen