Senaste nytt

Ny kampanj: Accelerate 2016

johhenrik

Medlem
Ordagrant står det såhär, så de kallar inte direkt reward nights för qualifying


Your IHG® Rewards will combine your Reward Nights with your Qualifying Nights toward Elite status qualification
Okej. Jag tänkte mer på hur min Account-sida ser ut. Där står det Qualified Nights: 123 och det är inkl mina awardnätter. Har inte sett den text du anger, men med den är det ju helt solklart. Dock anser jag att det iaf är rörigt om man inte har alla T&Cs framför sig. Ett enda extra ord hade gjort allt solklart. "Paid Qualified Nights" hade räckt. :)
 

Kris

Medlem
På samma tema, fast för höstens (2015) "accelerate"-kampanj. Har själv stay i ett land till kvar för att få full pott. Har bokat några nätter i Berlin för poäng i mellandagarna. Kollade dock "general promotion terms" nu...

"Bonus points are not issued for Non-Qualifying Room Rates or Non-Qualifying Stays. “Non-Qualifying Room Rates” or “Non-Qualifying Stay” include the following: any stay at a Kimpton Hotel, net wholesale individual and group rate, certain package rates, employee discount rate, friends and family rate, crew rate, special discounted contract rates, seasonal worker/crew rate, 50% travel club discount rate, travel industry discount rate, distressed passenger rate, IHG® Rewards Club Reward Nights/Airline Hotel Reward rate, rates booked through third party web sites, complimentary hotel Stays and any other rates not defined as a Qualifying Room Rate at IHG’s sole discretion..."

Jag hade innan tolkat det som att en reward stay räknas ex. som stay i ett nytt land enligt kampanjen. Efter diskussionen ovan i denna tråd verkar det ju inte så. Borde kanske avboka och se till att en av nätterna blir betald med $ istället för poäng. Det borde funka att köra första natten betald på en bokning och sen en ny bokning med tre rewards nights direkt följande, right? Någon som upplevt problem med denna typ av 'workaround'?
 

palmen

Moderator
På samma tema, fast för höstens (2015) "accelerate"-kampanj. Har själv stay i ett land till kvar för att få full pott. Har bokat några nätter i Berlin för poäng i mellandagarna. Kollade dock "general promotion terms" nu...

"Bonus points are not issued for Non-Qualifying Room Rates or Non-Qualifying Stays. “Non-Qualifying Room Rates” or “Non-Qualifying Stay” include the following: any stay at a Kimpton Hotel, net wholesale individual and group rate, certain package rates, employee discount rate, friends and family rate, crew rate, special discounted contract rates, seasonal worker/crew rate, 50% travel club discount rate, travel industry discount rate, distressed passenger rate, IHG® Rewards Club Reward Nights/Airline Hotel Reward rate, rates booked through third party web sites, complimentary hotel Stays and any other rates not defined as a Qualifying Room Rate at IHG’s sole discretion..."

Jag hade innan tolkat det som att en reward stay räknas ex. som stay i ett nytt land enligt kampanjen. Efter diskussionen ovan i denna tråd verkar det ju inte så. Borde kanske avboka och se till att en av nätterna blir betald med $ istället för poäng. Det borde funka att köra första natten betald på en bokning och sen en ny bokning med tre rewards nights direkt följande, right? Någon som upplevt problem med denna typ av 'workaround'?
Jag använde poäng för en stay i London på årets kampanj och den räknades in för att få ett nytt land. Så mitt råd är att boka om 1 av nätterna till betald natt, bokningarna borde inte slås ihop till en enda poängbokning kan jag tycka
 

johhenrik

Medlem
Det är ju svårt att säga hur bra deras IT är... I nån kampanj förra året så fick jag två stays i Paris räknade, trots att kampanjen sa att endast en stay per land räknades.
 

Kris

Medlem
Jag använde poäng för en stay i London på årets kampanj och den räknades in för att få ett nytt land. Så mitt råd är att boka om 1 av nätterna till betald natt, bokningarna borde inte slås ihop till en enda poängbokning kan jag tycka
Det blir nog där jag landar. Har för mig att det står ca 50k poäng på spel (stay in 4 countries plus boka med app plus bonusen för grand slam), så det vore ju gött om de trillar in...
 

Kris

Medlem
Jag fick denna utmaning:

5,000 - Stay once in January and get 5,000 bonus points
6,000 - Stay Once Get 6,000
22,000 - Stay More, Earn More. Stay 11 night(s)
4,800 - Travel with the IHG® App - Book 2 stay(s) with the IHG® App
6,000 - A Bonus Weekend Stay Stay with us for the weekend and earn 6,000 bonus points. A Friday and Saturday or Saturday and Sunday night stay required.
5,400 - Stay for Less and Earn - Book 1 stay(s) using Points and Cash.
26,400 - Globetrotter Bonus. Stay at 3 IHG hotel(s) outside of your country of residence. You’ll earn for one hotel stay per country.
24,000 - Your Achievement Bonus. Complete 5 of the 6 offers above and earn (an additional) 24,000 bonus points (excluding the January Bonus Offer).

Med lite planering kan man ju slå rätt många flugor i en smäll som tidigare konstaterats. Får se var det landar.
 
Enklare den här gången, ganska övertygad om att man kommer sätta den. Bara för att få en omöjlig till hösten :)



wup4rc.png
 
Toppen