Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

mha321

Medlem
Fast pris i Taxi Stockholm-appen har funnits i flera år. Sedan okänd tid tillbaka kan du även betala med konto/faktura.

Edit: Gäller iOS-appen
De kanske bara vill ha kunder som kör ios :)

Men det går inte att betala med vanligt hederligt kreditkort? Då får man ju inga poäng! ;-)
 

Dr. Miles

Expert
Orelaterat till apparna så är det intressant att de olika bolagen i den gruppen har så olika prissättning. Skiljer nästan 25% mellan 020 och topcab (med kurir i mitten) till Arlanda från mig. Trots att det som du säger i princip är samma bolag..
De har samma ägare men inte samma företag om jag har förstått rätt.
I så fall är det inte så mycket skillnad ifrån t ex relation mellan Lufthansa och Germanwings som har samma ägare men som två företag.
 

olo

Medlem
De har samma ägare men inte samma företag om jag har förstått rätt.
I så fall är det inte så mycket skillnad ifrån t ex relation mellan Lufthansa och Germanwings som har samma ägare men som två företag.
Fast de har mycket koncerngemensamma funktioner. Som första åtgärd efter köpet av Sverigetaxi var att lägga ner det som var deras styrka, telefonväxeln, och överföra det till Taxi kurirs. Jag vet att ett av de största företagen i Göteborg, som hade avtal med Sverigetaxi sade upp det efter att responstiden i telefonbokningen blev för lång efter uppköpet.
 

Glenn E

Medlem
Uber kan verkligen rekommenderas i Jakarta och på Bali.
Uber Black finns i Jakarta och priset är jämförbart med Bluebird fast med bättre bilar.
I Jakarta och på Bali finns Uber X som motsvarar Uber Pop i Sverige.
Från flygplatsen i Jakarta tog jag en Uber X till Doubletree Hilton inne i Jakarta.
Det kostade 81500 rp, ungefär 50 kronor. Under halva priset mot Bluebird.
På Bali har flygplatstaxin monopol och tar ut högre priser en vanlig Bluebird taxi.
Men det gick att beställa Uber X.
Dit jag brukar åka tar flygplatstaxin 120000rp och med Uber X kostade det 40000rp.
 

staff

Medlem
Håller med ovanstående. Jobbar en hel del i Jakarta och Uber är i princip alltid det bästa alternativet. Samma sak i Manila, Bangkok och HCMC.
 

staff

Medlem
Vilka typer av bilar kör Uber i Jakarta, för att få en uppfattinng: Är det Toyota eller Lexus ?
UberBlack / UberExec är i regel typ Toyota/Honda/Nissan/Mitsubishi SUVs. Lexus är nog lite "för" lyxigt även om jag har för mig att somliga Lexusmodeller saluförs som Toyota-bilar i Asien. Inte som i Singapore där det oftare är europeiska sedan/saloon-modeller.
 
Igår fick jag åka Tesla som Uber Black i Stockholm. Första gången för mig, så måste säga att jag tyckte det var ganska kul :) Men glad att jag inte är längre än 180 cm, då det verkade vara nära max om man vill sitta i baksätet.
 
Prövade UberX från Arlanda för första gången igår. När man beställer väljer man vilken terminal man är vid. Stod en bil strax utanför taxibåset. Insåg halvvägs att det inte är något fastpris till Bromma med UberX (enbart City för 520 SEK). Men priset landade under på 516 SEK.
 
Toppen