Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite förvånad över att AAdvantage accepterade byte i två olika zoner och debiterade endast för Europe - South Pacific T/R i First class.
Jag har tidigare lyckats boka ARN-LHR-MXP-HKG-NRT-SYD utan några synpunkter. Så de verkar inte ha problem med att byta i både Asia 1 och 2 på vägen till South Pacific

Jag är lite förvånad över att AAdvantage accepterade byte i två olika zoner och debiterade endast för Europe - South Pacific T/R i First class.
Jag var lite tveksam först om det skulle accepteras men hade hade ändå förhoppningar att det skulle gå sedan läst ett par trådar på FT. Klagar inte om säger så :) .

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, OZ, TG
Kabinklass: C & F
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Singapore SIN
Enkelresa eller Tur&retur: Open-Jaw
Antal poäng (per person): 95 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5 938 SEK
När: Juni 2016
Bokad: Januari 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-FRA: LH C A321
FRA-ICN: LH C A380 (blir förhoppningsvis F)
ICN-SIN: OZ C A330-300
KUL-BKK: TG C 777-200
BKK-FRA: TG F A380
FRA-ARN: LH C A320

Då var "grunden" till bröllopsresan bokad. Utöver dessa flygningar kommer vi åka runt lite i Asien på köpta biljetter.

Var nog lite sent ute då jag tyvärr inte hittade 2 biljetter i F intra-asien på någon av de vanligaste "F-routingarna". Självklart så hoppas jag att lyckas fixa biljetter i F på LH FRA-ICN. Har 9 timmar i FRA som förhoppningsvis kommer spenderas i FCT.

Antal poäng (per person): 40000 (Totalt 80000 med Amex 2-4-1)
Stämmer det verkligen med 80 000 poäng? En resa till USA med SAS i Business kostar ju 100 000 poäng och man betalar alltid för högsta bokningsklassen i bokningen. Får inte ihop det även fast man skulle börja laborera med barn/enkel resa.

Stämmer det verkligen med 80 000 poäng? En resa till USA med SAS i Business kostar ju 100 000 poäng och man betalar alltid för högsta bokningsklassen i bokningen. Får inte ihop det även fast man skulle börja laborera med barn/enkel resa.
Japp 80.000 poäng är dragna från mitt konto och utresan är i GO och hemresan i business. Bokade direkt via SAS hemsida. Vet att det snackats om att man betalar för högsta bokningsklass oavsett, men jag gjorde en annan bokning via Tallinn tidigare (till NYC) och även då slapp jag betala poäng för högsta bokningsklass även om resan var i olika klasser på ut- och hemresa.

Det är korrekt om det är Star Alliance award.

När bonusresan består endast av SAS / Wideroe flygningar, betalar man för högsta kabinklass per riktning.
@Samosaguas fall är antagligen SAS Go på ena riktning och SAS Business på andra riktning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen