shopgirl888
Medlem
Den 23 Januari ringde jag till customer contact center för att uppgradera min biljett till Business på sträckan EWR-ARN så att jag kunde jobba på hemvägen och sitta tillsammans med min kollega som hade en businessbiljett.
Kvinnan i luren tog mina kreditkortsuppgifter och även min kollegas bokningsnummer för att se till så att vi skulle få sitta tillsammans på flighten. Hon sa att priset låg på ca 11600 kr inkl. 1400kr i ombokningsavgift som jag gladeligen betalade via telefonen. Efter samtalet uppdaterades även min SAS app i mobilen till att jag hade en Sas Business biljett från EWR-ARN.
Den 26 Januari checkar jag in på IAH där United personalen gick igenom min biljett och kunde se att jag hade en Business biljett från EWR till IAH men bad mig att konfirmera den hos SAS när jag kom fram. När jag kommer fram till EWR går jag till SAS Loungen i Terminal B med min kollega och visar mitt pass och ber dem ge mig ny boardingkort så säger kvinnan där till mig att jag har en Sas Go biljett och vägrar släppa in mig.
Jag visar min SAS app som fortfarande visar att jag har SAS Business plats men hon säger att vem som helst kan reservera en plats men att den inte är definitiv. Jag blir väldigt förvånad och berättar att jag har ju betalat för uppgraderingen den 23 januari. Hon tror mig inte och säger att SAS Customer contact center inte tar emot kreditkortsuppgifter. Jag påtalar åter igen att det måste ha skett något fel, men hon vägrar att lyssna på min situation utan kommenterar saker som " du kan inte ha uppgraderat biljetten ordentligt om du bara betalade 12000 kr" och beter sig väldigt nedvärderande mot oss. Hon vill inte heller hjälpa mig när jag till slut frågar om jag kan få uppgradera igen då hon bara svarar att business är helt fullt, vilket uppenbarligen är en lögn då jag till slut finally lyckades uppgradera vid gaten. Hela tiden agerar hon på ett sätt som om jag försöker ljuga till mig något som jag inte har rätt till.
Jag har skickat och klagat på detta till SAS customer service.
Det värsta jag vet är att vara trött, svettig och desperat på en lounge och sedan bli utskälld från servicepersonalen när andra ser på, det var sååå pinsamt
Kvinnan i luren tog mina kreditkortsuppgifter och även min kollegas bokningsnummer för att se till så att vi skulle få sitta tillsammans på flighten. Hon sa att priset låg på ca 11600 kr inkl. 1400kr i ombokningsavgift som jag gladeligen betalade via telefonen. Efter samtalet uppdaterades även min SAS app i mobilen till att jag hade en Sas Business biljett från EWR-ARN.
Den 26 Januari checkar jag in på IAH där United personalen gick igenom min biljett och kunde se att jag hade en Business biljett från EWR till IAH men bad mig att konfirmera den hos SAS när jag kom fram. När jag kommer fram till EWR går jag till SAS Loungen i Terminal B med min kollega och visar mitt pass och ber dem ge mig ny boardingkort så säger kvinnan där till mig att jag har en Sas Go biljett och vägrar släppa in mig.
Jag visar min SAS app som fortfarande visar att jag har SAS Business plats men hon säger att vem som helst kan reservera en plats men att den inte är definitiv. Jag blir väldigt förvånad och berättar att jag har ju betalat för uppgraderingen den 23 januari. Hon tror mig inte och säger att SAS Customer contact center inte tar emot kreditkortsuppgifter. Jag påtalar åter igen att det måste ha skett något fel, men hon vägrar att lyssna på min situation utan kommenterar saker som " du kan inte ha uppgraderat biljetten ordentligt om du bara betalade 12000 kr" och beter sig väldigt nedvärderande mot oss. Hon vill inte heller hjälpa mig när jag till slut frågar om jag kan få uppgradera igen då hon bara svarar att business är helt fullt, vilket uppenbarligen är en lögn då jag till slut finally lyckades uppgradera vid gaten. Hela tiden agerar hon på ett sätt som om jag försöker ljuga till mig något som jag inte har rätt till.
Jag har skickat och klagat på detta till SAS customer service.
Det värsta jag vet är att vara trött, svettig och desperat på en lounge och sedan bli utskälld från servicepersonalen när andra ser på, det var sååå pinsamt