Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du ha roliga routings med två vouchers så är det nog bättre att göra två t/r-bokningar istället där bokning ett är Europa-Asien och bokning två är Asien-NZ (tyvärr kostar det 240k poäng istället för 216k). En ytterligare fördel blir ju att det då går att göra stopovers i Asien.
Man kan göra två open jaw med två bonusresor (Europa-Asien + Asien-Oceanien). Jag tror att det är fortfarande samma kostnad som två bonusresor om båda änderna är i samma zon.

T ex
Biljett 1:
Stockholm-xxx-Singapore // Bangkok-yyy-Stockholm

Biljett 2:
Singapore-Sydney-Bangkok

Kan vara lite ot. Men frågan har med Amex att göra och jag har fått min 4-2-1 voucher.
Såklart så blev jag glad när det damp ner ett EBG i brevlådan men får inte riktigt ihop det, se min EB profil.

Mina_EuroBonus-sidor_-_SAS.png

Någon som varit med om liknande?

• Gilla
Reactions: WAR
Giltighetstid ?
Om min 4-2-1 voucher gäller för 2016 kan då boka en resa som sträcker sig från Dec - 16 till Jan - 17 ?

Tackar för det snabba svaret. Funderar på att snickra ihop en vinterresa med 2 voucher till USA / Hawaii.
Undrar varifrån man får sådana tokiga idèr :):):)

Från det ene till det andra, så svarade jag härom dagen på en e-enkät på SAS.se.
SAS frågade bl.a. om vad dom kunde göra bättre? Min kommentar : Sluta fuldebitera YZ på aword till asien !!!
Som tack för hjälpen deltar man i utlottningen 10k. poäng.

Sorry. skall väl vara YR, för bränsletillägg ??
YZ var några crosshojar för länge sen, som jag konstigt nog lyckades överleva.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen