Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Tråkigt. Helt off-topic men har du någon nytta av dina dubbla medborgarskap?
Min polare ser ingen som helst fördel med sitt iranska medborgarskap, kan inte heller bli av med det heller i och med att han inte gjort deras militärtjänst och är inte så sugen på att köpa sig / muta sig ur den.
Lätt att åka till Iran när jag väl gör det (väldigt sällan just nu i alla fall), i övrigt inte så mycket som "märks".
För tillfället är det en klar nackdel för mig eftersom jag med all säkerhet kommer vilja resa till USA 2-3 gånger per år, Iran kanske någon gång vartannat år.

Lätt att åka till Iran när jag väl gör det (väldigt sällan just nu i alla fall), i övrigt inte så mycket som "märks".
För tillfället är det en klar nackdel för mig eftersom jag med all säkerhet kommer vilja resa till USA 2-3 gånger per år, Iran kanske någon gång vartannat år.
Nu blir det väldigt OT men jag utgår ifrån att de sanktioner som nu lyfts kommer att innebära högtryck för affärer i Iran för svenska företag. Vi kör i vart fall hårt på detta.

Efter extremt sökande på bl.a. SAS och Momondo har jag hittills bokat följande via Odenresor:

23/2 - SK 2153, 07:15 ARN-GOT 08:15. = 484 SEK
23/2 - SK 443, 09:40 GOT-CPH 10:30. = 504 SEK
23/2 - SK 1458, 11:45 CPH-OSL 12:55. +
23/2 - SK 809, 15:05 OSL-LHR 16:25. = 523 SEK
TOT: 1511 SEK

Jag bryter mot ett av budorden och bokar via resebyrå men här handlar det om att spara flera hundra kronor samt att SAS ej hade ett billigt alternativ CPH-OSL-LHR...

Nu jagar jag den absolut billigaste biljetten med två legs LHR-???-ARN så sent som möjligt från London för att maximera tiden i loungerna. :)

Hur ser det på Kastrup? Visst stänger flygplatsen på natten? Jag får kolla om jag har några poäng liggandes på något hotellkort i värsta fall för att boka in mig i London eller Köpenhamn.

Toppen