Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Exakt - har påtalat det ett antal gånger.

Som nybliven diamond så fattar jag nu konkret vad som menas med det där ;) såg på Appen dagen innan check-in att jag blivit uppad från standard till Junior Suite, men följande dag ändrats till Executive som jag fick. Samma typ av rum tror jag men skit samma loungen var otroligt bra så jag är nöjd :)

Exakt - har påtalat det ett antal gånger.

Som nybliven diamond så fattar jag nu konkret vad som menas med det där ;) såg på Appen dagen innan check-in att jag blivit uppad från standard till Junior Suite, men följande dag ändrats till Executive som jag fick. Samma typ av rum tror jag men skit samma loungen var otroligt bra så jag är nöjd :)

Valde du Junior Suite och checkade in i appen men blev nedgraderad till Exec vid fysisk check-in?

Jaha men nånting hänt där, sa
Valde du Junior Suite och checkade in i appen men blev nedgraderad till Exec vid fysisk check-in?

Nej. Kollade reservationen i appen dagen innan och då syntes det Junior suite men app-checkin var inte tillgänglig. Dagen därpå så kollade på nytt (i hopp av en ytterligare upgrade till presidential suite ;) )precis innan fysisk check-in och då syntes det Executive.

Nåväl, från standard till exec, det är väl en uppgrade även om rummen är lika. Jag vill inte klaga på sånt om jag är annars nöjd med stay (dessutom billig winter sale rate samt gratis lounge+frukost). Fick ju gratis bump från Gold till Diamond via statusmatch så varför skulle jag klaga

Mina senaste stays (ar HH Diamond):

Hilton KL Sentral: Executive Plus
Millennium Hilton BKK: Executive
Conrad BKK: "Stort" Corner room (ej exec level)
Conrad BKK: "Litet" Corner room (exec level)
Doubletree BKK: King Deluxe Suite

Bor just nu i en mycket trevlig svit pa Doubletree Bangkok. Top floor med fin utsikt. Ingen lounge pa detta hotellet men val cocktail hour vid poolen 6-8pm for HHG/HHD. Foredrar Conrad da det ligger narmare vart kontor, men kunde inte rattfardiga priset pa Conrad under dessa dagar. Nasta gang far det kanske bli Hilton Sukhumvit som ar co-managed med Doubletree.

Waldorf Astoria The Reach i Key West. Ingen uppgradering som HHD. Frågade om sen utcheckning
och fick en extra timma, från kl 11 till kl 12!
Trevligt hotell om än lite slitet, med bra läge. Tråkigt att HHD (intjänat genom hotellnätter) inte uppmärksammas.

[QUOTE="staff, post: 445368, member: 3899]
Bor just nu i en mycket trevlig svit pa Doubletree Bangkok. Top floor med fin utsikt. Ingen lounge pa detta hotellet men val cocktail hour vid poolen 6-8pm for HHG/HHD. Foredrar Conrad da det ligger narmare vart kontor, men kunde inte rattfardiga priset pa Conrad under dessa dagar. Nasta gang far det kanske bli Hilton Sukhumvit som ar co-managed med Doubletree.[/QUOTE]

Om jag minns rätt så är det en gång mellan hotellen (DoubleTree och Hilton Sukhumvit) så man
behöver inte ens gå ut på gatan. Kan vara behändigt om man byter hotell för att jaga "stays" eller
vill prova bägge hotellen.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen