Jag skulls resa till Florida förra helgen och hade svårt att hitta en bra biljett, men fick tag i Stockholm - Paris - New York med Air France, sedan jetBlue till Palm Beach (PBI). Reser ut 06.10 från ARN med AirFrance i Business och sedan La Premiere, precis vid take off från Stockholm får jag ett meddelande att min flight från Paris till NY är 8 Tim sen, inser att detta ställer till problem eftersom det inte finns några Connection till Florida, finns inga biljetter varken Lördag eller Söndag eftersom alla vill åka över påsken söder ut.
När jag landar i Paris så väntar en bil att ta mig till La Premiere loungen, choffören har redan andra alternativ till NY som jag kan ta, dock missar jag alla connections till PBI med dessa. Jag frågar om de kan fixa en biljett till Miami istället, (jag hade redan försökt ett par dagar tidigare men allt var fullt), de tar mitt pass och kommer tillbaka efter 5 min och säger att de hittat en plats, dock i Business eftersom de inte flyger First den här tiden på året. Jag var bjöd och de fixade alla refunds och en ny biljett.
Ett par dagar senare får jag ett mail från Air France där de ber om ursäkt för förseningen och vad det innebar för mig, gav mig 20 000 bonus poäng som poster på såren.
Jag är mkt bjöd hur de hanterade situationen, flyg kan bli sena, men de fixade detta över förväntan.
Sedan kan man ju också säga att La Premiere Lounge i Paris är klart bättre än någon annan jag besökt (bättre än BA, LH, Emirates etc), mat vin och service är helt perfekt.