Senaste nytt

Nekad poäng upgrade request på nästan tom flight.

agehall

Medlem
Ibland kan gatepersonalen vara för slö också. Så var det på ORD i torsdags. Hörde den amerikanske gate managern säga till flera som ville poänguppgradera att Business is full, Plus is full. Jag hade själv en plusbiljett och det var max 40% beläggning i plus. Business var fullt daremot, många hemresande VIPs från CES-mässan.

Det där hatar jag. En sak att de inte vill uppgradera folk, men att ljuga om att det är fullt när det inte är det är riktigt dåligt.
 

011430121

Medlem
Ibland kan det vara även att några passagerare som blir försenad med ett inkommande anslutningsflyg, och hux flux så blir det några stolar lediga.
 

Canadien

Medlem
Så var det mest troligt inte på denna flight. Experflyer hade visat 9+ säljbara i plus i flera veckor (och 0 i C sedan innan jul)
 

telelina

Medlem
Men frågan är ju varför det är så. Nåt vi grubblar över här var och varannan vecka känns det som. Varför de inte uppgraderar via Optiontown, men sedan gladeligen tar emot ungefär samma summa pengar för cash upgrade vid incheckning. Har svårt att tänka mig att de tänker så långt som att "vi vill ha hans pengar, men vi vill inte ge honom poängen för den högre kabinklassen". Eller "vi vill inte uppgradera för poäng nu, men vid gate går det hur bra som helst". Tycker det vore intressant att få ett svar från nån SAS-representant nån gång.

Är det så att man inte får poäng för en uppgradering om man betalar med pengar för den på plats på flygplatsen? (Tillskillnad från Optiontown där man får poäng för business om man uppgraderar till det).
 

mha321

Medlem
Är det så att man inte får poäng för en uppgradering om man betalar med pengar för den på plats på flygplatsen? (Tillskillnad från Optiontown där man får poäng för business om man uppgraderar till det).
Så är det definitivt. Sedan om det är en faktor i beslutet är en annan sak.
 

RobHK

Medlem
Åkte på detta för min flight imorgon till HKG, väntade mig poäng upgrade till Plus, men blev denied.. Planet ser halvfullt ut i Economy och då Plus normalt gått mindre fullt än Economy, kan jag inte tänka mig att det är fullt där. Och minsann, nu kom SMS att jag blir erbjuden cash uppgrade till Plus eller Business, dock inte till särskilt lågt pris. 1999kr för Plus, tjejen som flög för 1 månad sen när de va mer fullbelagt fick samma erbjudande med 1199kr för Plus. Funderar på att sitta och sura på första raden i Economy precis bakom skynket.
 
Toppen