Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej alla, Jag är ny här och har lite brådis att få 2900 poäng innan sista januari för att behålla mitt EBG. Bor i GBG någon som har ett bra förslag?
Välkommen hit! När har du möjlighet att resa?
Valfri inrikes tur och retur. Boka sent, och kör OptionTown på bokningen. Går uppgraderingen inte igenom så avoka SAS-biljette mha 24-timmars regeln.
Lättast borde vara till ARN. Typiskt sett så finns det billiga biljetter dagtid vardagar eller sent på kvällarna.
Exakt vad jag tänkte på. Med OptionTown så ger det 2500 poäng. Då kvarstår 400p.

Edit: Ser att Jakob noterade det.

Vad är billigast ( enklast).
10 segment eller 10 000 poäng??

Tänker jag fel i jakten mot EBG??

jag har aldrig haft EBG då jag alltid åker andra bolag, men med de blilliga miljon kampanjen blev det ju nga resor. Men det räcker ju inte upp till EBG riktigt.

Tänker jag fel i jakten mot EBG??

jag har aldrig haft EBG då jag alltid åker andra bolag, men med de blilliga miljon kampanjen blev det ju nga resor. Men det räcker ju inte upp till EBG riktigt.

http://www.businessclass.se/forum/t...landa-hong-kong-med-sas-sk.30661/#post-440240

Skicka ett PM till TS så får du 9000 poäng för resan till Hong Kong som kostar 3000kr.
Ombokning kostar minst 600kr men kan gå på mer. Kolla med SAS vad det skulle kosta om du behöver ändra datum.
Ombokning - SAS

Du börjar mjukna! Du som har varit så negativ...

Åker du korta resor (inom Skandinavien) i billig GO, är segment enklast.
Åker du långresor i valfri klass eller Plus på Europa, är poäng enklast.
Reser i Plus inom Skandinavien eller dyr-GO till Europa så är det ganska lika. Åker du lite med andra *A så är det poäng det blir, då dessa inte ger segment.

Har du sedan ett EBG, och fortsätter åka SAS, så blir det enklare att behålla status på poäng, iom +25% bonus.

Du börjar mjukna! Du som har varit så negativ...

Åker du korta resor (inom Skandinavien) i billig GO, är segment enklast.
Åker du långresor i valfri klass eller Plus på Europa, är poäng enklast.
Reser i Plus inom Skandinavien eller dyr-GO till Europa så är det ganska lika. Åker du lite med andra *A så är det poäng det blir, då dessa inte ger segment.

Har du sedan ett EBG, och fortsätter åka SAS, så blir det enklare att behålla status på poäng, iom +25% bonus.
Jag hade nga horroibla upplevelser med SAS för 20 år sen och har alltid efter det alltid sagt, SAS nej Tack.
När jag läser trådar här så känns det som det är ungfär som då.

Med SAS blir det mest Europa då de inte flyger ditt jag ska.
Normalt går alla *A poäng till M&M. Men sista 3 åren har jag lagt ner resande. Och jagt tror inte jag bilr SEN i år igen, så då kanske man ska prova EBG.

Det slutar säkert med att man blir SEN och EBG i december, hur dumt är inte det:rolleyes:

Då skulle jag nog säga att det inte är värt investeringen, men det är bara så som jag resonerar. Reser man för lite med en allians så är det inte värt att hålla status där.

Du har nog rätt, är jag rädd.

Det slutar säkert med att man blir SEN och EBG i december, hur dumt är inte det:rolleyes:
Tänk på att Eurobonus har inte intjäning på kalenderår, utan baserat på ditt kvalificeringsår, som alltid börjar vid ett månadsskifte - dock är det beroende på vilket datum du registrerade dig som medlem.

Toppen