JohnnyWilde
Medlem
Kanonsvar!Såvitt jag kan förstå, så ja, du kan ha 8 segment även på en one way (men eventuellt kan det krävas HUACA).
DOCK så är det stora problemet att du får ha max ett byte i en tredje zon, så det minskar avsevärt mängden roliga routings som du kan göra mellan Europa och NZ. Du kan alltså ha ett gäng byten i Europa (föga exalterande) samt i Oceanien (inte så oerhört kul heller), men bara ett byte i Asien (där det finns större möjlighet till intressanta flygningar.
Vill du ha roliga routings med två vouchers så är det nog bättre att göra två t/r-bokningar istället där bokning ett är Europa-Asien och bokning två är Asien-NZ (tyvärr kostar det 240k poäng istället för 216k). En ytterligare fördel blir ju att det då går att göra stopovers i Asien.
jag har varit inne på just det spåret att snirkla till bkk och sen flyga SQ C eller Thai F på ny bokning.
Innan november när detta är planerat för så har jag ytterligare 2 vouchers så kanske en kombo av ToR och två one ways är bäst för att geeka till ordentligt?
Min sommarmorgon till flicka har alltid vägrat C eller högre då hon tyckt det är slöseri och rena dumheter men när hon flög hem från KUL bland skrikande barn efter evigheter i checkin kö så är hon beredd att prova min stil