Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Kunde välja mellan följande Gin här i loungen på LAS

Gordon
Tanqueray
Bombay

Tog en av varje och Tanqueray var klart bäst. :)

uploadfromtaptalk1452628390145.jpg

Köpte med mig en Bombay Sapphire i går från Kastrup, men när jag läser på den heter den Bombay Sapphire East.
Bombay Sapphire East 42% 1L

Jag trodde jag köpt den vanliga.....är East god eller skall man spara den och ge bort den senare?

Den är lite "kryddigare" än den vanliga, mer distinkt kryddig smak. Jag gillar den, men det är nog en vattendelare där vissa gillar den medan andra tycker kryddigheten är för dominant.

Köpte med mig en Bombay Sapphire i går från Kastrup, men när jag läser på den heter den Bombay Sapphire East.
Bombay Sapphire East 42% 1L

Jag trodde jag köpt den vanliga.....är East god eller skall man spara den och ge bort den senare?
Jag tycker den är riktigt god med en torrare, mer bitter tonic som balanserar upp kryddigheten. Q Tonic eller Monaco funkar bäst hittills. Fevertree Indian Tonic går, men inte Mediterranean som är för mild. Monaco Dry är för torr (vete fan vilken gin man ska ha till den faktiskt).

Köpte en flaska Caorunn på EDI efter rekommendation sent igår kväll. Fick tips av kassören att köra lite äpple i. Andra tips från experterna?

Toppen