Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Nu har vi handlat lite nödvändiga kläder efter att ha åkt Big Bus open top guided tourist bus till North Outlet. Riktigt bra priser på allt! Här i centrum är det väldigt dyrt, middagar blir sällan under 70USD och frukost kostar runt 40USD Taxi korta avstånd 10USD och lite längre (15-20min) kostar 20-25USD.

Incheckat på det bästa av de tre hotell vi bott på, Planet Hollywood.

uploadfromtaptalk1452484686313.jpg

uploadfromtaptalk1452484696187.jpg

uploadfromtaptalk1452484705583.jpg

uploadfromtaptalk1452484713476.jpg

uploadfromtaptalk1452484721921.jpg

uploadfromtaptalk1452484728104.jpg

Härliga bilder; längtar till Las Vegas. Det är knäpp men härlig stad...

Om du med centrum menar "the strip" så är det inte helt korrekt. Downtown Las Vegas är ett annat område. Strippen är mest ett dyrt turistområde.

70USD för middag? Menar du per person? I så fall kan jag nog hålla med om att det är i överkant beroende på vad man äter. 70USD för 2 är däremot rena fyndet ;-)

De sa att de lastades på FI325 idag (som blev försenad ) och sedan FI628 (också försenad) till Seattle och därifrån med AS616 som ska landa ikväll kl9.28 i LAS. United bad om lite fler detaljer om innehållet i väskan så de kan se att det är rätt (TSA lås).

Nu kom väskorna levererade till hotellrummet efter alla flighter ovan. Någon (tullen?) har varit inne i min väska för TSA låset var nollställt. Vi skulle haft de hos oss när vi landade 7/1 kl1825 men de ankom alltså 11/1 kl0100.

Som sagt, nu är jag inte längre så glad för att ha fått tillbaka väskorna då det blir extra knöligt i transfer. För min del kunde de lika gärna varit kvar i Oslo så kunde vi plockat upp de om 2 dagar, men det var tydligen inte ett alternativ.

Mitt första inlägg.

Lite tips gällande Vegas. Uber fick tillstånd att börja köra i Vegas i oktober. Det är extremt mycket billigare än vanlig taxi. Så använd Uber eller Lyft. Vanliga taxibilar brukar köra ut på Highway för att lura oss turister. Uber kostar max 10 dollar vid stripen.

Kika efter happy hour. Brukar vara runt 2 timmar på de flesta ställena fram till klockan 18. Då kostar det max 15 dollar med dricka och mat.
Kör mycket buffeer. Där kan jag rekommendera Aria. 30 dollar och dricka hur mycket som helst.
Även Downtown är billigare än stripen. Freemont Street är riktigt bra.

Mitt första inlägg.

Lite tips gällande Vegas. Uber fick tillstånd att börja köra i Vegas i oktober. Det är extremt mycket billigare än vanlig taxi. Så använd Uber eller Lyft. Vanliga taxibilar brukar köra ut på Highway för att lura oss turister. Uber kostar max 10 dollar vid stripen.

Kika efter happy hour. Brukar vara runt 2 timmar på de flesta ställena fram till klockan 18. Då kostar det max 15 dollar med dricka och mat.
Kör mycket buffeer. Där kan jag rekommendera Aria. 30 dollar och dricka hur mycket som helst.
Även Downtown är billigare än stripen. Freemont Street är riktigt bra.

Hej @tigerisak och välkommen

Vilken ära att du skriver här som första inlägg. :)

Aria är tvärs över gatan så testar deras buffé imorgon. Ska även åka lite Uber. Såg i appen att det fanns en hel del bilar här.

Aria är tvärs över gatan så testar deras buffé imorgon. Ska även åka lite Uber. Såg i appen att det fanns en hel del bilar här.

Har förvisso inte testat Arias buffé, som jag hört ska vara bra, men jag skulle ändå vilja slå ett slag för att du även överväger Wicked Spoon (buffé på Cosmopolitan, ännu mer "tvärs över gatan" från ph - där tänkte jag äta middag idag) eller Bachannal på Caesars Palace.

Min väska kom för övrigt också hit någon gång under gårdagen, så nu har jag alla mina saker här. Nu när jag har mina träningskläder så passade jag på att springa till "Welcome to Fabulous Las Vegas"-skylten i morse. Trots att jag varit här en hel del gånger så var det första gången jag tog mig ner dit.

Har förvisso inte testat Arias buffé, som jag hört ska vara bra, men jag skulle ändå vilja slå ett slag för att du även överväger Wicked Spoon (buffé på Cosmopolitan, ännu mer "tvärs över gatan" från ph - där tänkte jag äta middag idag) eller Bachannal på Caesars Palace

Wicked Spoon har absolut bästa frukosten i Vegas. Inte billigt (ca 40 USD), men helt fantastiskt!

Toppen