Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Nu finns en uppdaterad lista på uppgraderingen på Scandinavian Traveler. Frågan är om angivna datum innebär "flygfärdig" eller datum för när planet skickas till Zürich. Att OY-KBM skulle vara klar till 23/1 är väl knappast troligt eftersom den ännu inte har gått ner till Schweiz.
SAS New Cabin

Jag vet inte heller hur man ska förstå datumen, men när det gäller OY-KBM så är det nog snarare så att det får ses som startdatumet. OY-KBI ska väl vara klar i mitten av januari så det verkar ju rimligt.

Sedan får man väl räkna runt 5 veckor per maskin, vilket å andra sidan då skulle göra de sista datumen mer rimliga som färdigdatum. Så, slutsatsen av detta är väl att schemat inte riktigt går ihop oavsett om det är start- eller slutdatum. Men om jag får gissa så tror jag att man har lagt ut en äldre inte helt uppdaterad tidsplan och att datumen ursprungligen har varit färdigdatum. Men det är bara en gissning. :confused::)

Någon som råkar veta vilken kabin man kan tänkas flyga med den 12/1 (SK936 SFO-CPH)? Funderar på att lägga in OT på flighten men vill inte lägga 5k per pers om det är gamla kabinen.

Någon som råkar veta vilken kabin man kan tänkas flyga med den 12/1 (SK936 SFO-CPH)? Funderar på att lägga in OT på flighten men vill inte lägga 5k per pers om det är gamla kabinen.

Kan du kolla seatmap och se vad det verkar vara. Jag har olika seatmaps på vägen dit och hem, och såvitt jag kan tolka bilderna så har jag gamla kabinen hem (Go börjar på rad 23, stämmer det med gamla kabinen? (i min andra seatmap börjar Go på rad 20).

Jag åker SFO-CPH dagen efter dig, så om jag har gamla kabinen så ökar det iaf oddsen från 2/6 till 2/5 att du får nya kabinen. :)

Ja min seatmap säger business på 1-8. Plus 14-17. Go 23-43. Då lägger jag hellre 5000kr på roulette o Vegas och flyger Go (33A+B) hem. :)

Den 3/1 var det OY-KBC som flög PVG-CPH. Det betyder att den ligger i omlopp för att flyga till och från SFO den 12/1. Den har INTE den nya kabinen. Däremot så ligger just nu LN-RKF i omlopp att flyga hem från SFO den 13/1 och den är renoverad.

Samtidigt så kan vi troligen förvänta oss att OY-KBI blir klar om någon vecka eller två och det kommer så klart att påverka omloppen, samtidigt som det så klart också ökar chanserna att få resa med en renoverad maskin. :) Och sedan får vi ju inte glömma bort att vädrets makter också skapar omkastningar som stör planerna.

Den 3/1 var det OY-KBC som flög PVG-CPH. Det betyder att den ligger i omlopp för att flyga till och från SFO den 12/1. Den har INTE den nya kabinen. Däremot så ligger just nu LN-RKF i omlopp att flyga hem från SFO den 13/1 och den är renoverad.

Av någon anledning tursätts Washingtonlinjen med 340 en period nu i januari (någon 330 ska kanske till Malta?) och just den 13 januari går uppgraderad 340 på SK925, så LN-RKF tycks lämna rotationen SFO, NRT & PVG för att flyga några dagar till Washington och tillbaka.
Men som sagt, snart kommer också OY-KBI...

Av någon anledning tursätts Washingtonlinjen med 340 en period nu i januari (någon 330 ska kanske till Malta?) och just den 13 januari går uppgraderad 340 på SK925, så LN-RKF tycks lämna rotationen SFO, NRT & PVG för att flyga några dagar till Washington och tillbaka.
Men som sagt, snart kommer också OY-KBI...

Vet du om det är en uppgraderad kabin på den 340 som är planerad för SK925 den 22/1 också?

Toppen