Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu behöver jag lite rådgivning.
Jag bokade en 2-4-1 business award till USA i sommar för 2 personer, utresa ARN-EWR och hem från Miami. När jag gjorde bokningen fanns inte mycket att välja på, så jag fick ta hemresan med Swiss via ZRH. Nu däremot verkar det ha öppnats upp massvis med platser, mestadels med united.

Swiss flyger MIA-ZRH med en A330 så det hade varit kul att testa något annat. Jag hittar bland annat MIA-IAH-LHR-ARN med en 787-8 Dreamliner
och en massa andra routings med Boeing 777 eller 767.

Vilken hade ni rekommenderat? Restiden var i princip densamma på samtliga.

Bonusfråga: Var står YQ på united-flygen?

Visa bifogad bild 45879
Jag skulle tagit MIA-ZRH med 330 alla dagar i veckan. B787 tycker jag är överskattad, och mellan Swiss och United är valet enkelt!

Swiss flyger MIA-ZRH med en A330 så det hade varit kul att testa något annat. Jag hittar bland annat MIA-IAH-LHR-ARN med en 787-8 Dreamliner och en massa andra routings med Boeing 777 eller 767.
Det kommer att räknas som backtracking om du vill flyga MIA-IAH-LHR-ARN och ska enligt "reglerna" inte gå att göra, sen kan man alltid ha tur att de godkänner det i alla fall.
Jag flög Dreamlinern från Houston till London med United tidigare i år, helt klart en av de bästa upplevelserna jag haft i longhaul economy. Business är säkert helt ok också men kanske inget jag skulle ta en så stor omväg för att testa och troligtvis kommer det inte gå att boka så heller.
Flygplanstyp kan spela roll, ofta är det olika config ombord beroende på vilken typ av flyg det är, jag skulle titta mer på det än just vad det var för plan. Interiören spelar ju större roll än exteriören när man ska flyga även om jag personligen gärna flyger B747 och A380 för att de är lite speciella utseendemässigt.

Hej!

Som lovat kommer hör en uppdatering. Den fantastiske Merli i Tallin lyckades med att boka oss alla tre, även vårt barn, i FIRST!!! från Frankfurt med Lufthansa A330 till Addis Ababa och resterande fem flyg i Business, samma flight tillbaka och till/från Arlanda med LH och vidare till/från Addis med Ethiopian.

Jag har alltid drömt om att få besöka FCT sedan den kom, och nu blir det verklighet. Flyget går dock redan 10.25 på morgonen, men vi anländer dagen innan så tänkte boka Hilton bredvid så att vi kan hänga på låset :). Hoppas FCT öppnar tidigt. Det var förövrigt första gången hon hade lyckats med tre platser i FIRST med LH så riktigt riktigt bra jobbat måste jag säga. Detta slår Thailand med hästlängder och jag sparade dessutom 30 000 poäng då detta bara kostade 180 000 med två st 2-1 checkar.

Jag är garanterat den lyckligaste medlemmen på BC just nu! :):):) Gott nytt År till alla trevliga och kompetenta medlemmar här!

Flyttar detta hit från en annan tråd då den här aspekten av diskussionen passar bättre här.

Thornado skrev:
Synd bara att man måste göra både ut- och hemresa innan årsskiftet för att kunna använda en Amex-voucher (från 2014).

DrKlas skrev:
Vouchern brinner nog inte inne. Det verkar som om vouchers från 2014 gäller till och med december 2016, åtminstone om man bokar på sas.se. Jag använde min till att boka en resa i oktober nästa år.

Är du säker på att det var en voucher från 2014 som användes och inte en som tjänats in under 2015? I så fall är det ju väldigt bra, men problemet med gränssnittet på sas.se är ju att man inte kan se utgångsdatum för sina vouchers eller hur många vouchers man har, utan bara *att* man har minst en voucher som man kan använda. Är det någon annan som också har erfarenhet av att boka en resa under 2016 med en voucher från 2014 på sas.se?

Om det nu skulle vara så att en voucher från 2014 av någon anledning (SK IT gissar jag isf) går att använda för bokning av resa 2016 så är ju nästa fråga om man isf bör se till att boka något med den nu innan årsskiftet (för även om den går att använda för resor under 2016 så finns ju en risk att den försvinner vid årsskiftet om den är oanvänd då).

Har också en voucher som går ut idag, hittar dock inte brevet just nu, kan man få tag på vouchernumret via kundservice?

Du behöver inte vouchernumret om du ringer kundservice, har du Eurobonusnumret hittar de vouchern. Däremot så får du svårt att använda den, resan måste nämligen vara gjord (inkl retur) innan vouchern går ut, så hade du inte tänkt boka en t/r över eftermiddagen är det nog kört tyvärr.

(Noterar att folk har rapporterat ovan om 2014-vouchers som oväntat gällt över 2016 ändå, så försök iallafall!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen