Jag försökte att boka ARN-LAX-HNL och KOA/OGG/HNL-LAX-STO tillbaka. Men det saknas helt lediaga awards på HNL-LAX tillbaka 9/4/2015. Jag skulle återkomma om en månad, för att se om det fanns något då. Men hellre än att ta en open jaw, avstod jag helt från HNL-flighten. Nu har jag alltså bokat ARN-LAX 15/3 i business och LAX-ARN 9/4 i eco för 80.000 och SEK 1000 i skatter för 2 vuxna, ett barn och en infant. .
Frågan är om det ens är värt att boka LAX-HNL-LAX med en 2-4-1? Vad säger ni?
Eftersom vi flyger business ARN-LAX sa Talinn att "skatterna" LAX-HNL bllir högre än de skulle ha blivit om vi hade flugit economy ARN-LAX. Det låter konstigt, kan jag tycka.
Eftersom vi har ett barn och en infant blir det nästan dyrare med bonusbiljetter och 2-4-1 än med en ordinarie biljett.
Vad gör jag nu?
Bokar 2 vuxna, ett barn och en infant med United till ordinarie pris?
Kan jag i så fall länka biljetterna till samma bokning om det skulle bli förseningar? Om inte, räcker 6 timmar som marginal i LAX på in- respektive utresa?
Eller försöker jag att hitta bonusbiljetter till HNL (eller någon annan flygplats på Hawaii) med United som lirar med min LAX-flight (dvs max 23 timmar i LAX)? Vad kommer det att kosta oss 4 i poäng och avgifter i så fall?
Är det ens värt att använda 2-4-1 på Star alliance om man har barn, förresten? Jag tycker att poäng och skatter ligger farligt nära en vanlig biljett.
Tacksam för tips!