Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Maxade. Som att stjäla godis från barn.

upload_2015-12-21_13-18-39.png

Man blir lite förvånad på hur de gör urvalet på hur många resor man ska göra.
En del som reser betydligt mycket mer än mig på SAS får färre resor för att få in 30k poäng, finns säkert motsatsen också.

En del som reser betydligt mycket mer än mig på SAS får färre resor för att få in 30k poäng, finns säkert motsatsen också.
Mmm, det varierar ju också. Förra gången hade jag Challenge på 9 T&R för 30k. Gick utmärkt.

Frågade just i Chatten om tex ARN-CPH-HAM-CPH-ARN räknas som 2 t/r fick följande svar:
"Det är en 1t/r. Standardregler för hur en bokning fungerar är att en resa oberoende på mängden mellanlandningar är en tur och retur.
Om det inte står något annat i kampanjen så är det vad som gäller."

Detta motsäger direkt det svar som jag fick. Dvs. att Malmö - Oslo - Bergen - Oslo - Malmö räknas som 2 t/r... nu är frågan vem man ska prata med för att få klarhet i detta.

Eller vad som gör om man får såna här erbjudanden över huvud taget, sen jag vart Diamond så har antalet erbjudanden av denna sort gått ner till max 1/3?

Nja, mönstret ser väl ut att vara att om du reser mycket med SAS får du ett sämre erbjudande eftersom det är samma mängd poäng men det krävs fler flighter. Reser man lite med SAS så försöker de locka in en att resa mer och man får ett bättre erbjudande.

Känns ju som att om du inte råkar hamna väldigt nära av sig själv så är det inte värt att harva på en massa för dessa relativt fjuttiga poäng i förhållande till tid och kostnad. Kanske bättre att köra en milage run någon annan källa till poäng. ( kanske hyra bil via AVIS eller andra "smärtfria" metoder...) :)
Jag skrev detta i ett tidigare inlägg också men svarar här eftersom du tog dig tid att skriva :)
4 inplanerade, behöver 5 till.
4 KSEK för 5 t/r ARN-GOT-ARN och utöver pengarna försvinner så klart min tid också... med vanlig spend på mitt AmEx Elite så är det 150K för 30K poäng, med flygande så är det några intra-EU med OT till Z (vilket kostar mer än 4 KSEK).

Frågan är hur spännande det är med en drös inrikesresor... lär ju vara förstörd mentalt om inte annat :D

Toppen