agehall
Medlem
Ni som får 3 t/r och 30k extrapoäng kan vara glada, indirekt får jag det också med tanke på att jag behöver boka 3 resor till utöver de jag redan bokat sedan tidigare.
Jag är jättenöjd!
Ni som får 3 t/r och 30k extrapoäng kan vara glada, indirekt får jag det också med tanke på att jag behöver boka 3 resor till utöver de jag redan bokat sedan tidigare.
Mmm, det varierar ju också. Förra gången hade jag Challenge på 9 T&R för 30k. Gick utmärkt.Man blir lite förvånad på hur de gör urvalet på hur många resor man ska göra.
En del som reser betydligt mycket mer än mig på SAS får färre resor för att få in 30k poäng, finns säkert motsatsen också.
Frågade just i Chatten om tex ARN-CPH-HAM-CPH-ARN räknas som 2 t/r fick följande svar:
"Det är en 1t/r. Standardregler för hur en bokning fungerar är att en resa oberoende på mängden mellanlandningar är en tur och retur.
Om det inte står något annat i kampanjen så är det vad som gäller."
Man blir lite förvånad på hur de gör urvalet på hur många resor man ska göra.
En del som reser betydligt mycket mer än mig på SAS får färre resor för att få in 30k poäng, finns säkert motsatsen också.
Man blir lite förvånad på hur de gör urvalet på hur många resor man ska göra.
Jag skrev detta i ett tidigare inlägg också men svarar här eftersom du tog dig tid att skrivaKänns ju som att om du inte råkar hamna väldigt nära av sig själv så är det inte värt att harva på en massa för dessa relativt fjuttiga poäng i förhållande till tid och kostnad. Kanske bättre att köra en milage run någon annan källa till poäng. ( kanske hyra bil via AVIS eller andra "smärtfria" metoder...)![]()