Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Jag tänkte jag skulle bränna lite AA-miles på EY och åka ner till SYD eller MEL. Jag har just nu en bokning on-hold, men de vill ha 200k/person istället för de 160k jag tänkt mig. Agenten jag pratade med hävdade att om jag vill åka till South Pacific, så måste jag flyga Qatar om jag ska åka via mellanöstern, annars är det byte i Asia 1 eller 2 som gäller.

Stämmer det verkligen?

Jag tänkte jag skulle bränna lite AA-miles på EY och åka ner till SYD eller MEL. Jag har just nu en bokning on-hold, men de vill ha 200k/person istället för de 160k jag tänkt mig. Agenten jag pratade med hävdade att om jag vill åka till South Pacific, så måste jag flyga Qatar om jag ska åka via mellanöstern, annars är det byte i Asia 1 eller 2 som gäller.

Stämmer det verkligen?
Tror tyvärr det är så, byten i DOH ok och byten i AUH inte OK

Tror tyvärr det är så, byten i DOH ok och byten i AUH inte OK

Attans...

Nåja. Då blir det till att planera om. Ett alternativ är ju att städa lite på BA-kontot och köra BA ner till DXB och sedan fortsätta till Oz med EY. Det borde ge mest bang for the buck tycker jag. Alternativt skulle man kunna bränna lite EB-poäng och hoppas på att hitta LH F ner.

Attans...

Nåja. Då blir det till att planera om. Ett alternativ är ju att städa lite på BA-kontot och köra BA ner till DXB och sedan fortsätta till Oz med EY. Det borde ge mest bang for the buck tycker jag. Alternativt skulle man kunna bränna lite EB-poäng och hoppas på att hitta LH F ner.
Jag är inne lite på samma planer ser jag, för mig så har jag antingen tänkt BOM/MLE som ett stopp på vägen så det gör mig inget då jag har 100k+ Aadvantage som jag tänker bränna nästa år innan de ändrar tabellen...

Och bang får man ju om man byter både i AUH & DOH med några timmars häng där

Och bang får man ju om man byter både i AUH & DOH med några timmars häng där
Fast jag har BA 2-4-1-vouchers, så jag kommer ner rätt rejält i poängkostnad om jag tar BA istället. Visst kan jag flyga till DOH, men det är bekvämare att vara på rätt sida sundet. Och jag är inte säker på att jag slipper köpa visum i DOH om jag har två separata biljetter för att ta mig vidare.

Fast jag har BA 2-4-1-vouchers, så jag kommer ner rätt rejält i poängkostnad om jag tar BA istället. Visst kan jag flyga till DOH, men det är bekvämare att vara på rätt sida sundet. Och jag är inte säker på att jag slipper köpa visum i DOH om jag har två separata biljetter för att ta mig vidare.
Själv har jag lite BAvioser, så jag skulle boka 2 separata aadvantage bokningar och isf stoppa i ME-zone nyttjandes alla 4 segment på vägen ner och sen ta 4 segment till på vägen ner till OZ

Off topic svar.

Nej, ifall du inte har boardingkort för nästa flight, finns det riskt att du måste gå till landside. (du behöver att köpa visum)

Som svensk kan du ansöka visa on arrival i Doha.
TIMATIC skrev:
Visa Issuance:

Visa required, except for Nationals of Sweden can obtain a visa on arrival for a max. stay of 1 month. Fee: between QAR 50.- and QAR 150.-.
Visa & Passport Requirements | Qatar Airways

Toppen