Hur många flygningar har du gjort: 220 (nytt rekord)
Hur långt har du flugit under året: 160 000 miles
Vilka flygbolag har du flugit: SAS, Lufthansa, Austrian, KLM, Air India, Jet Airways, Maya Island Air, United, Air China, Turkish Airlines, Swiss, Emirates, Shanghai Airlines, China Eastern, Eastern Airways, Gotlandsflyg
Nya platser besökta under året: Pune, Gdansk, Trieste, Belize, Caye Caulker, Evenäs, Bangalore, Alicante
Nya flygbolag testade under året: Jet Airways, Eastern Airways, Shanghai Airlines, China Eastern, Maya Island Air
Antalhotellnätter/övernattningar: 149
Bästa hotellvistelse: Kan inte komma ihåg någon som stack ut
Sämsta hotellvistelse: Scandic Lyngby – det hotellet känns som 70-tal
Bästa reseminnet: Komma tillbaka till Russian River Valley och njuta av underbara viner, återse Pebble Beach var inte fel heller
Sämsta reseminnet: Året gick ganska ok men ibland är det bra trångt påplanen (KLM, SAS, Jet Airways)
Största överraskningen: Gdansk – vet inte vad jag hade väntat mig men det var riktigt trevligt, Caye Caulker i Belize var trevligt också, Austrian i business mellan Wien och Delhi - nog en av de bästa businessprodukter jag upplevt i Europa
Annat (första gången) under året: Krossade Atlanten fram och tillbaka inom 24 timmar (ORD-ARN-CPH-ORD)
Mål för 2016: Åter ta mig till Kapstaden, se om man kan minska flygandet lite och sen att få återse Maldiverna igen (redan bokat)
Detta hade inte hänt utan BC 2015: Skaffade COOP-kort istället för SAS MasterCard. Dock går poängen till hustruns SAS-konto så i slutänden var det ingen bra idé