johhenrik
Medlem
Jag har sagt varje gång jag inte ska flyga med dem mer... vi får väl se om jag lyckas hålla det löftet iaf...Visst var det trevligt att testa China Eastern/Shanghai Airlines och får stanna i flygplatsen liiite extra längre tid?![]()
Jag har sagt varje gång jag inte ska flyga med dem mer... vi får väl se om jag lyckas hålla det löftet iaf...Visst var det trevligt att testa China Eastern/Shanghai Airlines och får stanna i flygplatsen liiite extra längre tid?![]()
Har också matchat i alla tre men ändå handlar det ju om vart man vill samla poängen.Har numera (genom match) högsta status på alla allianser och det gör att jag kan välja fritt det som passar bäst i pris och schema. Blev precis en bokning med DL till följd av direktflyg. Men visst lägger jag en del konstiga rutter för att spara pengar eller nå ett extra statussteg i slutet på året.
Vad gäller hotell motiveras oftast de extra tusenlappar som läggs att frukost, internet etc. Ingår.
Jag har intjäning till två allianser (OW+*A), och dubbel status i OW (dock Emerald bara på ett bolag). Flyger så pass mycket att jag nog skulle klara att ha i alla fall näst högsta status i Skyteam också, men har hittills valt bort dem annat än i undantagsfall då jag saknat status.Har också matchat i alla tre men ändå handlar det ju om vart man vill samla poängen.
Off topic fråga:Jag "jagar" status på SAS mest för - fast track i Bangkok både på ankomst och avgång då security/pass köerna kan vara såååå långa.
Likaså fast track CPH är guld värd de flesta gångerna då jag brukar åka då det är knöckafullt i "vanliga" securityn.
Off topic fråga:
Som Star Alliance Gold kan man inte använda THAIs Fast track i Bangkok, eller har de ändrat reglerna sistone?
Vet inte om det är någon "officiell" ändring men hela det här året har det inte varit några som helst problem att ta fast track. Varken ut genom passkontroll vid ankomst eller in vid avgång. Jag har visat mitt EBD varje gång och det har bara varit - välkommen.