Senaste nytt

Jumbooze goes to Asia

jumbooze

Medlem
F1 lounge är Air Chinas Premium Lounge här på flygplatsen, inget wifi utan man hänvisar till flygplatsens och där behöver man ange sitt telenr och få ett sms med bekräftelsekod, det är sällan det funkar med mitt nummer så jag funderar på en dualsimtelefon och ett lokalt simkort förutom datakort...

Annars har loungen allt vad man förväntar sig, en kyl med lite läsk, nudlar, yogurt, lite inplastade bakverk med evigt liv och lite varma grönsaker och dumplings, ren lyx helt enkelt, premiumkänslan är hög för det står plastblommor på bordet.
 

Dr. Miles

Expert
F1 lounge är Air Chinas Premium Lounge här på flygplatsen, inget wifi utan man hänvisar till flygplatsens och där behöver man ange sitt telenr och få ett sms med bekräftelsekod, det är sällan det funkar med mitt nummer så jag funderar på en dualsimtelefon och ett lokalt simkort förutom datakort...
Om du besöker Kina, Hong Kong minst tre gånger per år, kan det vara bra idé att skaffa China Unicom HK:s dual number SIM kort.

Cross Border King Dual

Detta kort debiterar 6 HKD per månad från saldot om du vill behålla numren.
 

jumbooze

Medlem
Tack @Dr. Miles för tipset.

Idag så byter jag färdsätt, det blir inget flyg utan tåg mellan chongqingbei och chengdudong idag, undrar om de kommer servera skumpa här i andra klass?


ImageUploadedByTapatalk1449382765.542319.jpg
 

jumbooze

Medlem
Precis boardat air china domestic first a330-200, påminner lite om SAS C, lite mindre utrymme mellan framförvarande stol men annars är det bra benutrymme på rad 2 ( nr 12 )
 

jumbooze

Medlem
Nu har jag ankommit Peking och inväntar mitt nästa flyg, destination BKK, känns alltid lite skönt när det står 1A på boardingkortet, resan chengdu till peking förtjänar faktiskt lite avrapportering men jag inväntar tills jag kommer online med min andra telefon så jag kan lägga upp bilder samtidigt.
 

jumbooze

Medlem
Tycker det är tråkigt av Air China att förlita sig på flygplatsens internet det verkar inte gilla att skicka ett sms och inte helller gillar den mitt boardingpass... Så den reggar sig inte helt enkelt
 

jumbooze

Medlem
Fick min bordsgranne att registrera sitt telefonnummer så jag kom online till slut.


Så nu kan jag skriva lite om min första inrikes first med Air China, jag hade valt en avgång med a330 då det då liknar den gamla sas c lite längst fram med två rader 2-2-3 säten.

Det hela började med varm handduk och juice och jag tyckte att de hade mycket personal för oss 12pax, det var 4 CC som passade upp och jag tyckte de svassade lite extra vid rad ett men jag tänkte inte mer på det utan slocknade direkt efter takeoff.
Jag vaknar av att det snackas mycket i kabinen, ( det gick igenom mina bose lurar), nåja tänkte jag, det är ju kina så biz as usual men tittar upp lite och ser att man står och fotograferar en massa och en onboard chef har dykt upp med en vagn.

ImageUploadedByTapatalk1449728820.790536.jpg


ImageUploadedByTapatalk1449729215.492605.jpg


Då förutom den vanliga maten fick även smaka på "kändiskockens" mat som var ätbar jmf med den varmrätten jag beställt från menyn.

Förstod det som att det var en gästkock som skulle komponera lite maträtter till Air China.

ImageUploadedByTapatalk1449729441.187637.jpg


ImageUploadedByTapatalk1449729485.544297.jpg


Ursäkta bildkvalitén men wifi är så segt att jag inte kan tanka upp större.

Roligt med att vakna i en happening
 

jumbooze

Medlem
Så nu ska jag se om jag kan sunmera lite ;)
I skrivandes stund har jag nått Tokyo/ Ropponggi Hills men nu ska jag börja i rätt ände ;)

Efter att vi landade i Peking så fick jag traska igenom domestic till international och ta mig igenom säkerhetskontrollen mm.

Därefter väntade lyx utan motstycke, detta var alltså Det nationella bolagets Först klass lounge i huvudstaden.
Hmm, känns som att de kunde ha ansträngt sig lite mera.
ImageUploadedByTapatalk1449827904.882013.jpg

ImageUploadedByTapatalk1449827928.799124.jpg


Det fanns inga massagestolar, det finns en matsektion med lite nudelalternativ och sushi och lite plockmat men inget som lockade mig.
Körde på lite frukt och kinesiska digestivekex samt yogurt. En kaffe slank också ner. Men eftersom fikautbudet var svagt så hoppade jag det och laddade inför dompa-racet med Thai.

Boarding på PEK blev sedvanligt försenat men när jag välkomnades ombord på Thai first PEK-BKK i en all series med suiter samma typ av kärra som tidigare segment. Fick en amenity kit men de saknar tofflor!
Det var jag och en annan passagerare så väntetiden var väldigt kort, fick dompa och handduk direkt.
Trevlig crew utan att sticka ut på något sätt.
Hummer #3 från Peking var ingen fröjd för ögat men det var snarare kvantitet man jobbade med här, mycket hummer men ingen direkt smak.

ImageUploadedByTapatalk1449828370.843036.jpg


Mera bilder och fortsättning följer senare nu väntar en vandring i Tokyo.

[GCMAP]CPH-NRT,HND-BKK-HKG-TPE-PEK-XIY-HGH-CKG,CTU-PEK-BKK[/GCMAP]
 
Toppen