Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Reste i Go med SK161 ARN - GOT igår, beställde en Cola och fick frågan "Tänkte du betala för den eller är du stamkund?" av pursern. Kanske jag som överreagerar men det kändes rätt drygt. Stor skillnad mot resan åt andra hållet där man uppenbart hade koll på min status.

Shit vilken skönt syrlig CC :) "Japp jag e stamkund hos SAS men krediterar åt annat håll" :)

Reste business CPH-PVG i tisdags 24/11. Gamla kabinen (kommer att sakna "Perstorpsplattan" med Sigvar Bernadottes Virrvarr mönster, men inget annat) som inte är något att kommentera, men tyvärr också en mjukvara som inte levde upp till det som SAS har levererat i C de senaste åren. Det började visserligen bra, vänligt bemötande, snygg meny, bra fördrink med goda varma nötter - även förrätten var superb. Där slutade det tyvärr. Huvudrätten, torsk, var högst ordinär - seg hinna, märktes att den var uppvärmd. Det som jag verkligen hänger upp mig på är dock vinet. Rieslingen till laxen var hygglig, men de två röda vinerna var riktigt usla. En chilenare och en från Italien från 2014. Testade bägge och de smakade som en riktigt dålig box från Bordershop - konstig artificiell bismak och totalt ointressanta. Visst, vi vet alla att vin på flyg inte är lätt, men här är det någon utan kunskap och budget som har valt. Vin i SAS Business kan vara riktigt bra, det vet vi sedan tidigare. Bör vara enkelt att lyfta detta igen

Håller med Gwello_2, vinerna i SAS Business är numera usla, rent skitdåliga. Jag flyger hem från Hongkong om 11 timmar, troligen samma skräp viner som det varit hela hösten.
Det nya serveringskonceptet är dock något jag gillar. Rådet till SAS snåla inte på viner i business, det är skitpengar i sammanhanget. Lär av Emirates Business, där är det både rätt viner och rätt årgångar och man minns det.
På SAS minns man allt va bra men vilka "skitviner".
Väl att Champagnen är drickbar (inte mer).

Håller med Gwello_2, vinerna i SAS Business är numera usla, rent skitdåliga. Jag flyger hem från Hongkong om 11 timmar, troligen samma skräp viner som det varit hela hösten.
Det nya serveringskonceptet är dock något jag gillar. Rådet till SAS snåla inte på viner i business, det är skitpengar i sammanhanget. Lär av Emirates Business, där är det både rätt viner och rätt årgångar och man minns det.
På SAS minns man allt va bra men vilka "skitviner".
Väl att Champagnen är drickbar (inte mer).
Här är ett klipp från SAS youtubekanal om deras viner:

Som relativt vinkunnig tycker jag inte att det ser så exklusivt ut. Peter Lawrence - är han sommelier eller?

Live från SAS flygningen till Hong Kong, har precis ätit torsken till sen lunch eller tidig middag.
I Plus fanns kycklingen också som alternativ.
Jag brukar vräka i mig det mesta som även denna gång, det var ju trots allt ätbart men PISSLJUMMET!

Dom är riktigt heta, minst 55+ trots några öl vid det här laget borde CC i mina ögon ha svalkat ned sig i ungdomens källa!!

Toppen