Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Fick du ingen duk under lådan?

Kan det vara så att bordet i Boeing 737-600 är större än 737-700?

ladan.jpg

Rutt: Stockholm Arlanda (ARN) - Düsseldorf (DUS)
Flightnummer: SK2625
Flygplanstyp: Boeing 737-600
Datum för flygning: 2015-11-25
Lådans namn: Anchovy Creme, Rosehip Glazed Pork With Wheat Berry Salad & Feta Cream, Chocolate & Raspberry Cake
Omdöme: För mycket men god ansjoviskräm, blir bara konstigt utan något till, man kanske skulle tagit bröd till(?) Köttet rätt gott, inte torrt och tråkigt utan bra, salladen samt fetakrämen fungerade bra till. Kunde varit mer hallon i desserten.
IMG_2960.JPG

IMG_2961.JPG

Rutt: Düsseldorf (DUS) - Stockholm Arlanda (ARN)
Flightnummer: SK2626
Datum för flygning: 2015-11-27
Lådans namn: Turkey Salami With Blue Cheese Creem & Roasted Olives, Roast Beef With Chervil Potatoes, Pickled Tomatoes & Choron Sauce, Passion Fruit Mousse
Omdöme: Varken sett denna förrätt eller efterrätt förr, flyger inte så mycket Plus heller iofs. Förrätten OK, samma problem som förra benet (ovan), gott men för mycket blue cheese-kräm. Rostbiffen och såsen OK, potatisen smakade inte så spännande (den höga höjden som bråkar kanske) men den var färsk, salladen likaså, tomaterna kan dock skippas, visst att de beskrivs som "pickled" men de känns inte fräscha som i alla fall jag vill att tomater ska vara. Desserten rätt bra, marängen aningen söt för min smak.

IMG_2972.JPG

IMG_2973.JPG

Föredrar såna lite mer experimentella rätter över tråkiga rätter av LH eller BA alla dagar av veckan :)

Last edited:
whoohaa....den här tråden får mig verkligen att må illa....:eek:....speciellt efter möget som Shanghai Airlines serverade mellan Hongqiao och Haneda tidigare idag....men all heder åt alla fantaster på forumet som på ett härligt nördigt sätt grottar ner sig i alla aspekter av matlådor

Rutt: Stockholm Arlanda (ARN) - Düsseldorf (DUS)
Flightnummer: SK2625
Datum för flygning: 2015-11-25
Lådans namn: Anchovy Creme, Rosehip Glazed Pork With Wheat Berry Salad & Feta Cream, Chocolate & Raspberry Cake
Omdöme: För mycket men god ansjoviskräm, blir bara konstigt utan något till, man kanske skulle tagit bröd till(?) Köttet rätt gott, inte torrt och tråkigt utan bra, salladen samt fetakrämen fungerade bra till. Kunde varit mer hallon i desserten.
Jag fick den lådan i måndags. Jag tyckte att förrätten var riktigt god, men det slog mig att den nog inte går hem hos alla. Alla är väl inte uppvuxna på västkusten..?
Jag tyckte kötten var lite tråkigt, men ok. Sen håller jag med om efterrätten. När jag läste ditt inlägg undrade jag varför du fått en annan efterrätt med hallon i, men när jag granskar mina foton ser jag att det var samma dessert i min låda. Hallonen gick mig helt förbi.

Rutt: Stockholm Arlanda (ARN) - Paris Charles de Gaulle (CDG)
Flightnummer: SK577
Datum för flygning: 2015-11-28
Lådans namn: Roast Lamb with Pearl Couscous Harissa Salad & Cauliflower Tahini
Omdöme: Nä... det här var en tråkig och konstig låda. Smakade nästan ingenting och var torr, hade behövt någon sås/kräm.
IMG_2976.JPG

IMG_2978.JPG

Rutt: Paris Charles de Gaulle (CDG) - Stockholm Arlanda (ARN)
Flightnummer: SK578
Flygplanstyp: Boeing 737-700
Datum för flygning: 2015-11-29
Lådans namn: Chicken Breast, Black & Green Kale, Pasta Salad
Omdöme: Först försökte de lura på mig lådan ovan, bad om salladen istället. Rätt bra, saftig kyckling, kålen var dressad med något gott. Gillar att man får med olivolja/balsamvinäger, skulle inte skada till salladen i övriga lådor heller. Tog bara en bild innan jag hade öppnat lådan, måste varit rätt hungrig...
IMG_3023.JPG

Last edited:
  • Gilla
Reactions: olo
Rutt: Stockholm Arlanda (ARN) - Paris Charles de Gaulle (CDG)
Flightnummer: SK577
Datum för flygning: 2015-11-28
Lådans namn: Roast Lamb with Pearl Couscous, Harissa Salad & Cauliflower Tahini
Omdöme: Nä... det här var en tråkig och konstig låda. Smakade nästan ingenting och var torr, hade behövt någon sås/kräm.
Visa bifogad bild 44788

Visa bifogad bild 44789

Rutt: Paris Charles de Gaulle (CDG) - Stockholm Arlanda (ARN)
Flightnummer: SK578
Flygplanstyp: Boeing 737-700
Datum för flygning: 2015-11-29
Lådans namn: Chicken Breast, Black & Green Kale, Pasta Salad
Omdöme: Först försökte de lura på mig lådan ovan, bad om salladen istället. Rätt bra, saftig kyckling, kålen var dressad med något gott. Gillar att man får med olivolja/balsamvinäger, skulle inte skada till salladen i övriga lådor heller. Tog bara en bild innan jag hade öppnat lådan, måste varit rätt hungrig...
Visa bifogad bild 44790
Lamm är oftast inte gott kallt...

Toppen