Malmö Aviation köper Bombardier C-Series

Vad är är det för utrymme på dagens Avro-kärror? Jag har alltid upplevt Malmös stolar som trånga med ont om plats för knäna.

SAS har väl 31" 736, vilket jag har upplevt som mer rymligt?


Jacob skrev:Fem flygplan kommer bli av typen CS100 med 125 säten och fem flygplan av typen CS300 med 145 säten.Klicka för att utvidga...
Det verkar som att Malmö har valt "High-density" på de nya planen, vilket ger 30" - så intressant om det är bättre än eller samma som tidigare.
 
Frågan är också om SAS kan övertygas. Har funnits många rykten om att SAS skulle köpa C100 eller till och med C145 för att byta ut "griserna" B 737-600
 
ARNBER skrev:Frågan är också om SAS kan övertygas. Har funnits många rykten om att SAS skulle köpa C100 eller till och med C145 för att byta ut "griserna" B 737-600Klicka för att utvidga...
Tänk om SAS etablerade trafik på Bromma? Då skulle Malmö aviation få det mycket svårt att konkurrera för den enda fördelen dom har är just Bromma!
 
Carl skrev:Tänk om SAS etablerade trafik på Bromma? Då skulle Malmö aviation få det mycket svårt att konkurrera för den enda fördelen dom har är just Bromma!Klicka för att utvidga...


Det skulle inte passar i deras affärsmodell (och dom någon som bor mycket nära till Bromma att jag inte särskilt intresserat av ökat trafik där)
 
Bromma kommer att läggas ner oavsätt vad man tycker rent politiskt.
 
Carl skrev:Tänk om SAS etablerade trafik på Bromma? Då skulle Malmö aviation få det mycket svårt att konkurrera för den enda fördelen dom har är just Bromma!Klicka för att utvidga...
SAS flög på Bromma med Dash till CPH, linjen blev inte lönsam. Detta måste vart någon gång i mitten av 00 talet, åkte själv några gånger med en beläggning på ca 10-15 pax.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Bromma kommer att läggas ner oavsätt vad man tycker rent politiskt.Klicka för att utvidga...


Du får gärna utveckla dina tankar något. Jag bor själv strax väster om flygplatsen, under

inflygningen och är intresserad av frågan dvs. jag vill ha flygplatsen kvar (för tydlighetens

skull).
 
Kricka skrev:Du får gärna utveckla dina tankar något. Jag bor själv strax väster om flygplatsen, underinflygningen och är intresserad av frågan dvs. jag vill ha flygplatsen kvar (för tydlighetensskull).Klicka för att utvidga...
Kul! Jag gillar att kolla på inflygningarna från brorsans lägenhet i Vällingby.



Jag menar att i det långa loppet kommer Arlanda och Skavsta att vinna, när Ostlänken är klar och det blir snabbare förbindelser dit. Det löser sig självt helt enkelt, oavsätt vad man tycker.
 
Back
Top