Senaste nytt

Hitta destination med ditt namn på

Jag får ansluta mig till CHRISTmas Island, (Indian Ocean),
Australia (XCH) eller varför inte CHRISTmas Island (Pacific
Ocean), Kiribati (CXI). Har lite svårt att kolla storcirkelkarta
på min iPod men det borde vara ännu längre dit från ARN
än till Chatham eller..?

Last edited:
Måste ut och handla först (om något är öppet på annandagen här nere...). Får se hur jag ligger till när jag kommer tillbaka...:)

Om någon annan går förbi mig i tävlingen så flyttar jag till Montpellier..... Därifrån kan man hitta en flygplats som ligger inom 20km radie från att vara exakt motsatspol på jorden (alltså, går inte att få längre radie). haha ^^

Jag trodde det var destinationer och inte flygplatsers egennamn som gällde. Nåja jag har svårt att hitta något bättre än Petersburg, FL (PIE) 4940 mi från Bromma.

map.jpg

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om någon annan går förbi mig i tävlingen så flyttar jag till Montpellier..... Därifrån kan man hitta en flygplats som ligger inom 20km radie från att vara exakt motsatspol på jorden (alltså, går inte att få längre radie). haha ^^

Om jag kommer ihåg rätt, är jorden inte helt rund boll utan lite plattare vid ekvartorn. Det innebär att de som bor runt ekvartor har större chans att få längsta sträckan än vi nordbor. ;)

Om jag kommer ihåg rätt, är jorden inte helt rund boll utan lite plattare vid ekvartorn. Det innebär att de som bor runt ekvartor har större chans att få längsta sträckan än vi nordbor. ;)

Så är det nog.... Då får jag leta vidare så att ingen boende i Equatorial Guinea bräcker mig på sluttampen!

Toppen