På ARN T4 byggde man om gaten längst ut (är det 44) för att kunna ta emot maskiner som inte kan docka de övriga gaterna.
SAS SK 635 ARN-FRA har jag aldrig kommit till gate med, jag inbillar mig att SAS "köper" ett billigare alternativ på den ankomsten/ankomsten.
Jag kanske uttryckte mig oklart det är när SK 635 ankommer till FRA som man bussas till terminalen.Kan handla om att den kärran tidigare ankom som en inrikes flight. Har varit med om det flera gånger när jag har kommit inrikes att vi ställer oss på F-piren för att bussas till T4.
Råkade ut med det med sas här om veckan, flög från Luleå till arlanda, hamnade på T5, bara de med utrikes boardingkort fick gå av fram. Resten fick gå av bak och åka buss. Klart irriterande om man sitter längst fram och har bråttom att ansluta till en väntande bil...Norwegian körde åtminstone tidigare väldigt ofta med att man vid ankomst från Göteborg parkerade på B-piren i T5 och bussades tillbaka till T4. Förklaringen jag hört från insatta på Arlanda var att planet sen skulle flyga utrikes och det var dyrare med bogsering av planet än att bussa passagerarna (och det sparade väl tid i vändningen för dem). Passagerarna har ju flugit så billigt med Norwegian så de kan inte klaga över den extra tiden det tar att åka buss.
Egentligen är det ju bra att det går bra för Landvetter, så försöker jag när det blir bussgate där, på grund av att det är fullt vid terminalen.Fel flygplats men jag flög med SAS i lördags mellan Arlanda och Göteborg och vi fick bussgate på Landvetter.
Även kaptenen meddelade att han var förvånad då det fanns flera lediga gate vid terminalen.