Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Vad gäller angående alkohol-servering i SAS Plus - inrikes?

Igår reste jag inrikes i Norge tillsammans med en kollega och eftersom det var fredag och vi haft en hektisk vecka så ville vi dricka lite rödvin på vägen mot Oslo.

Vi fick var sin liten flaska, men när vi frågade efter ytterligare en att dela på så gick det bara mot betalning - den informationen har jag inte sett någonstans tidigare.

Någon med samma erfarenhet?

Min kille bor i norrland och därför flyger jag ofta inrikes upp till LLA och alltid i plus, deg brukar aldrig vara problem att beställa en flaska vin till, alltså tåg stycken.
Antar att det kanske beror på hur mycket som finns i vagnen osv.
Borde vara bra med klara besked dock.

Min kille bor i norrland och därför flyger jag ofta inrikes upp till LLA och alltid i plus, deg brukar aldrig vara problem att beställa en flaska vin till, alltså tåg stycken.
Antar att det kanske beror på hur mycket som finns i vagnen osv.
Borde vara bra med klara besked dock.

Det fanns tillräckligt på vagnen det såg vi.

Jag vill minnas att jag till och med fått frågan tidigare om jag vill ha två flaskor på en gång.

Mellan Oslo och Arlanda har det aldrig varit problem, men det är ju "utrikes".

Det fanns tillräckligt på vagnen det såg vi.

Jag vill minnas att jag till och med fått frågan tidigare om jag vill ha två flaskor på en gång.

Mellan Oslo och Arlanda har det aldrig varit problem, men det är ju "utrikes".
Läs denna tråd och sök på inrikes. Det ska vara respektive lands alkohollagstiftning som sätter stopp för "gratis" utdelning av dricka.

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Fast sist jag flög på Göteborg Stockholm fick jag också två flaskor, däremot sist på Köpenhamn Bryssel bara en så det hela är väldigt märkligt...

EN enhet alkohol bjuds det på på SAS domestic i Sverige, på international så är det ingen begränsning så länge det inte överserveras, men menar ni verkligen att ni räknar med att det för en gångs skull skulle vara konsekvent på SAS?

Jag antar att du syftar på menykorten som kom i somras där det stod att man får en flaska vin eller burk med öl på inrikes och tre på utrikes? Eller det kanske finns en uppdatering på ärendet?
Vad jag vet senast jag flög så var den texten borta.
Givetvis får man inte överservera, jobbar själv på tåg och nekar nästan dagligen pax att köpa alkohol av olika skäl.
Om jag känner för en extra mini flaska med vin på inrikes i Plus brukar jag fråga snällt och det har aldrig varit några problem.
Sedan kanske det är en fördel att ha " It's Scandinavian " tattuerat på kroppen :)
SAS personalen brukar bli lite chockade när dom ser det :)

• Gilla
Reactions: olo
Toppen