Budgetresenär
Medlem
@Homer, hur gick det med det här Era erfarenheter av cashback-sidor? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor, fick du någon återbäring?
På vilken sajt? Det har inte hänt för mig om du pratar om SAS webbsida via Refunder.se.Skulle testa refunder igår. Men bör jag gick via refunder så blev biljetterna så pass mycket dyrare att det inte var värt det.
På vilken sajt? Det har inte hänt för mig om du pratar om SAS webbsida via Refunder.se.
Först och främst, det är alltid bäst att boka direkt hos operating carrier, det är alltid smidigast ifall något händer (inställt flyg, ändrade flygtider, ect). Om man är beredd att ta riskerna och verkligen vill pressa priset kan man söka på t ex www.Flygresor.se eller www.momondo.se för att hitta någon biljettförmedlare (de som i regel erbjuder de lägsta priserna kan inte kallas resebyråer). Supersavertravel, Flygofar, Flygcity, Seat24, AOB Travel, Flightfinder, Travel2be, Travelgenio, Flygpoolen och Travellink är exempel på namn som brukar dyka upp och de är lika dåliga allihopa när det gäller service. Dessutom lägger de till 100-150 kr på priset om man vill betala med kreditkort och väljer man banköverföring går man miste om reseförsäkringen som kortet hade gett (om man inte har ett kort hos den banken man gör banköverföringen ifrån). Ska man ta risken och boka med en biljettförmedlare tycker jag att man åtminstone ska se till att man får lägsta möjliga pris och det får man i regel inte hos de svenska biljettförmedlarna utan hos de utländska biljettförmedlarna. I den här tråden finns ett exempel på hur man hittar lägsta pris hos utländska biljettförmedlare: Slå mig på att hitta billigaste resan till USA/NYC från Göteborg | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resorSupersavertravel.
Först och främst, det är alltid bäst att boka direkt hos operating carrier, det är alltid smidigast ifall något händer (inställt flyg, ändrade flygtider, ect). Om man är beredd att ta riskerna och verkligen vill pressa priset kan man söka på t ex www.Flygresor.se eller www.momondo.se för att hitta någon biljettförmedlare (de som i regel erbjuder de lägsta priserna kan inte kallas resebyråer). Supersavertravel, Flygofar, Flygcity, Seat24, AOB Travel, Flightfinder, Travel2be, Travelgenio, Flygpoolen och Travellink är exempel på namn som brukar dyka upp och de är lika dåliga allihopa när det gäller service. Dessutom lägger de till 100-150 kr på priset om man vill betala med kreditkort och väljer man banköverföring går man miste om reseförsäkringen som kortet hade gett (om man inte har ett kort hos den banken man gör banköverföringen ifrån). Ska man ta risken och boka med en biljettförmedlare tycker jag att man åtminstone ska se till att man får lägsta möjliga pris och det får man i regel inte hos de svenska biljettförmedlarna utan hos de utländska biljettförmedlarna. I den här tråden finns ett exempel på hur man hittar lägsta pris hos utländska biljettförmedlare: Slå mig på att hitta billigaste resan till USA/NYC från Göteborg | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
@Homer, hur gick det med det här Era erfarenheter av cashback-sidor? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor, fick du någon återbäring?
Har sett samma men loggar man in så kommer "dina" priser upp?
Jag har aldrig haft problem med dessa resebyråer.
Först och främst, det är alltid bäst att boka direkt hos operating carrier, det är alltid smidigast ifall något händer (inställt flyg, ändrade flygtider, ect). Om man är beredd att ta riskerna och verkligen vill pressa priset kan man söka på t ex www.Flygresor.se eller www.momondo.se för att hitta någon biljettförmedlare (de som i regel erbjuder de lägsta priserna kan inte kallas resebyråer). Supersavertravel, Flygofar, Flygcity, Seat24, AOB Travel, Flightfinder, Travel2be, Travelgenio, Flygpoolen och Travellink är exempel på namn som brukar dyka upp och de är lika dåliga allihopa när det gäller service. Dessutom lägger de till 100-150 kr på priset om man vill betala med kreditkort och väljer man banköverföring går man miste om reseförsäkringen som kortet hade gett (om man inte har ett kort hos den banken man gör banköverföringen ifrån). Ska man ta risken och boka med en biljettförmedlare tycker jag att man åtminstone ska se till att man får lägsta möjliga pris och det får man i regel inte hos de svenska biljettförmedlarna utan hos de utländska biljettförmedlarna. I den här tråden finns ett exempel på hur man hittar lägsta pris hos utländska biljettförmedlare: Slå mig på att hitta billigaste resan till USA/NYC från Göteborg | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Jag har aldrig haft problem med dessa resebyråer. Men självklart är det bättre att boka hos flygbolagen.
Därför bokade jag hos Iberia, Air Berlin och Norwegian efter att ha sökt olika alternativ.
Hur många gånger har du haft problem med resan du bokat genom dessa då? Att kränga och ställa ut biljetter är de oftast bra på, men när något händer längs vägen så är det en helt annan femma..![]()