Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag uppgraderade till elite förra november (var det väl - någon vecka efter att de hade lanserat det) när jag redan låg över 300k och fick omedelbart voucher nummer 2. Bokade den resan 1 dag efter att kortet kom hem...

Det kan visserligen ha varit ett introerbjudande eftersom kortet var nytt då, men det var inget de sade något om.
Samma här, låg över 300k och inga problem att få voucher nummer 2. Jag frågade till och med och dom sa "självklart får du nummer 2".
Detta va i december 2014...

Hej och välkommen hit!

1. Ja, det fungerar så. Observera att du får ingen barnrabatt om du flyger med andra bolag än SAS.
2. Titta här: SAS points charts - SAS
3. Beror på hur varmt och vad man vill göra i värmen. Dubai är jättevarmt exempelvis. Darwin likaså. :)
4. Beror på bolag. Vissa släpps 360 dagar i förväg, vissa 300 dagar, vissa 14 dagar. De flesta släpps dock inte vid några fasta tider, utan man får kolla ofta om det har dykt upp någonting.
5. På så gott som alla bolag så får de det.

Tack för snabbt svar! Då får jag fundera vidare och leta destinationer, helst så vi kan åka business.

Jag antar att jag måste ringa det där Amex 2-4-1-numret för att boka när jag hittar en resa som inte är SAS?

Tack för snabbt svar! Då får jag fundera vidare och leta destinationer, helst så vi kan åka business.

Jag antar att jag måste ringa det där Amex 2-4-1-numret för att boka när jag hittar en resa som inte är SAS?
Ja det stämmer, du får ringa och boka då. Tänk också på att skatter och avgifter kan dra iväg ganska ordentligt om du inte reser SAS. Om du reser SAS kan du också dra nytta av deras 50% lägre poängkostnad för barnbiljetter. Du och två barn i business med SAS till USA kostar med en Amex 2-4-1 totalt 150000 poäng och ca 800kr i skatter. Samma upplägg med annat bolag kostar 220000 poäng och ca 5000kr.

Ja det stämmer, du får ringa och boka då. Tänk också på att skatter och avgifter kan dra iväg ganska ordentligt om du inte reser SAS. Om du reser SAS kan du också dra nytta av deras 50% lägre poängkostnad för barnbiljetter. Du och två barn i business med SAS till USA kostar med en Amex 2-4-1 totalt 150000 poäng och ca 800kr i skatter. Samma upplägg med annat bolag kostar 220000 poäng och ca 5000kr.
@Mrs T om vi vill längre bort än SAS destination, så kan det enligt kalkylen från @RickardG var lönsamt att köpa en award med SAS och sedan komplettera med ex. en amerikansk inrikesbiljett. Glöm in så fall inte att planera för en ordentlig bytestid, då du flyger på separata biljetter.

Du säger att du vill till ett varmt resmål. Är det viktigt att det är ett varmt resmål med mycket att göra/se eller är det sol&bad som sökes?

Fixar inte att läsa igenom alla poster. Kan nån tipsa om vilket nummer jag ringer för att använda mitt 2-1 Amex SAS. Ringde vanliga bokningen och dom kunde boka åt mig men inte applicera Amex 2-1. Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen