Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är själva poängen till EB du tänker på så beror det på vilket brytdatum du har.

Om det är spend för voucher så är det helt beroende på när inköp görs på kortet. Är köpet gjort 31/12 så hör det till föregående år. Om köpet görs 1/1 så registreras spend på det nya året.

Används Betalo så tänk på att det tar ca 5 dagar innan ett köp registreras. Det är alltså lite vanskligt att använda om man avser att trigga en voucher den sista under ett år.

En väldigt lång tråd detta och det är möjligt att svar på följande fråga redan finns och ber då om ursäkt och överseende i förväg...:)

Om en EBG har 70 000 baspoäng och skaffar SAS Amex Elite och därmed får 20 000 baspoäng i "signing bonus" - blir det då EBD eller räknas det på annat sätt?

En väldigt lång tråd detta och det är möjligt att svar på följande fråga redan finns och ber då om ursäkt och överseende i förväg...:)

Om en EBG har 70 000 baspoäng och skaffar SAS Amex Elite och därmed får 20 000 baspoäng i "signing bonus" - blir det då EBD eller räknas det på annat sätt?
Det är inte en signing bonus, utan något som man får varje år (även om väl ingen har hunnit få det två gånger ännu).

Men ja, när de 20,000 baspoängen ramlar in så blir personen uppgraderad till EBD.

Hej, Ny här på forumet och är sugen på att skaffa SAS Eurobonus Amex Elite-kort, främst i syfte att komma upp i EBG (Guld) nivå med hjälp av de 20.000 baspoängen som korter ger varje år. Reser inte tillräckligt mycket för att annars komma upp i guld.

Är inte Amex-kund för tillfället. Har idag ett Master Card Platinum med Priority Pass, men tycker många lounger ligger lite off och vill helst sitta med kollegorna som oftast sitter i SAS / Star Alliance lounger.

Har letat efter signingbonusar men hittar inte något sådant. Pågår det någon kampanj för tillfället? Var hittar jag info om detta i så fall?
Hittar mycket bra info generellt här på forumet, och är glad att jag hittat hit!

Hej, Ny här på forumet och är sugen på att skaffa SAS Eurobonus Amex Elite-kort, främst i syfte att komma upp i EBG (Guld) nivå med hjälp av de 20.000 baspoängen som korter ger varje år. Reser inte tillräckligt mycket för att annars komma upp i guld.

Är inte Amex-kund för tillfället. Har idag ett Master Card Platinum med Priority Pass, men tycker många lounger ligger lite off och vill helst sitta med kollegorna som oftast sitter i SAS / Star Alliance lounger.

Har letat efter signingbonusar men hittar inte något sådant. Pågår det någon kampanj för tillfället? Var hittar jag info om detta i så fall?
Hittar mycket bra info generellt här på forumet, och är glad att jag hittat hit!

Man får en extra bonus när man blir värvad, men det är den enda kampanj jag vet

Välkommen hit,

Här ser du en översikt om värvningserbjudanden/Signup, generellt så behöver du någon som värvar dig för att du ska få bonus (win-win) situation
American Express | Sverige | Bjud in en vän och bli belönad

Du får 18 000 EuroBonus Extrapoäng i välkomstbonus när du handlat för minst 20 000 kr under dina första tre månader som Kortmedlem.

https://www.americanexpress.com/se/content/pdf/member-get-member/sas_elite.pdf

Hej alla. Här var det full aktivitet. Har redan fått en herrans massa förslag från forummedlemmar som erbjuder sig att värva mig.
Tack ska Ni ha - och nu behöver jag inte fler erbjudanden :)
Min inkorg fylldes på nolltid så jag märker att forumet lever i högsta grad. Tack än en gång.

Jag ligger just nu på 296,9k, så gissar att det är en bra idé att skaffa Elite (om jag inte är nöjd kan jag ju alltid säga upp det). Gissar att det inte finns någon värvningsbonus när jag redan har kort hos AMEX.

Jag läste någonstans att om jag går över 300k i spend innan jag skaffar Elite så får jag inte den andra vouchern, stämmer verkligen det? Hur gör man annars, är det bara att ringa och ändra kort, eller krävs det nya kreditupplysningar osv?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen