Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: 2C + 2F
Avreseort: Arlanda
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T o r
Antal poäng (per person): 95 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): c:a SEK5000
När: November 2015
Bokad: Augusti 2015 (ombokad till F okt-nov)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

LH803 ARN-FRA A321 C
LH716 FRA-HND B747-8 F
LH717 HND-FRA B747-8 F
LH808 FRA-ARN A320 C

Började med en bokning för 2 personer i C när LH släppte platser i augusti för att sedan ändra till F 14dagar innan. Ska debutera i Lufthansa F, seatad på tronen på båda legs. En glad överraskning från @Mr.C är att Rimowa amenity kit är tillbaka i LH F!

Höga kostnader för LH är ingen nyhet, bara att dega och se glad ut.
Kikade även en tid på ANA F, men 2 awards i F är fortsatt knepigt att få till.

FCT 2h 15min är i kortaste laget och hade jag varit själv hade det blivit en tidigare flight, men fruSpritfet har svårt att fika i 6h ;)

Bara att hålla tummarna för en remote parkering...
Hoppas du undgår strejk. Skönt att höra att Rimowa-kitet är tillbaka.

När i november? Åker också ARN-FRA-HND i F t.o.r. i nov.
6-13 nov, jag har en F bokad 7-12 nov (SFO, A-klass). Det är vad man i sällskapsresan 2 kallar "taskig timing". All info finns numera på lufthansas hemsida under travel information (av någon konstig anledning får jag server error när jag försöker bifoga länk)

Last edited:
Imponerande att du lyckades hitta två platser i C med SAS till SFO, och dessutom med så kort varsel!
Ja, det verkar så med tanke på vad jag har läst här innan. Jag höll koll på de här datumen under två veckors tid och sen helt plötsligt så dök platserna på SAS. Annars hade jag kollat på en massa andra kombinationer för att kunna komma dit och kanske testa nya SAS kabinen. Men direktflyg är ganska bekvämt i slutet ändå...

Blev en ny routed så jag slipper en Hotellnatt i Denver och kan besöka en god vän i Houston på ditresan istället.
Håller fortf ögonen öppna för smidigare routing med färre stopp dock, och skulle helst flyga hem på Söndagen istället om det öppnas platser :)

Funderar på att boka om så att det blir:
LPI-CPH-LHR-YYZ-PHX-ORD-CPH-ARN-LPI

Kommer fram på samma dag istället för en dag senare och slipper då övernattningen helt.
Slipper ta mig från Linköping till Arlanda
Får dessutom testa Businessclass på Air Canada och det kan ju vara roligt.
På vägen hem får jag en heldag i Chicago för lite shopping efter golfsemestern...

Har dock två frågor:
Hur är AC business jämfört med SAS?
Hur räknar jag ut skatterna på resan då jag ej får LPI att fungera i Matrix...

Tack på förhand,
MVH,
Johan

Funderar på att boka om så att det blir:
LPI-CPH-LHR-YYZ-PHX-ORD-CPH-ARN-LPI

Kommer fram på samma dag istället för en dag senare och slipper då övernattningen helt.
Slipper ta mig från Linköping till Arlanda
Får dessutom testa Businessclass på Air Canada och det kan ju vara roligt.
På vägen hem får jag en heldag i Chicago för lite shopping efter golfsemestern...

Har dock två frågor:
Hur är AC business jämfört med SAS?
Hur räknar jag ut skatterna på resan då jag ej får LPI att fungera i Matrix...

Tack på förhand,
MVH,
Johan

Kan ju iof bara lägga till LPI-CPH-ARN-CPH-LPI som tillägg på denna resan också, men kan vara roligt med Air Canada...

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: 2C + 2F
Avreseort: Arlanda
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T o r
Antal poäng (per person): 95 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): c:a SEK5000
När: November 2015
Bokad: Augusti 2015 (ombokad till F okt-nov)

LH803 ARN-FRA A321 C
LH716 FRA-HND B747-8 F
LH717 HND-FRA B747-8 F
LH808 FRA-ARN A320 C

Började med en bokning för 2 personer i C när LH släppte platser i augusti för att sedan ändra till F 14dagar innan. Ska debutera i Lufthansa F, seatad på tronen på båda legs. En glad överraskning från @Mr.C är att Rimowa amenity kit är tillbaka i LH F!

Höga kostnader för LH är ingen nyhet, bara att dega och se glad ut.
Kikade även en tid på ANA F, men 2 awards i F är fortsatt knepigt att få till.

FCT 2h 15min är i kortaste laget och hade jag varit själv hade det blivit en tidigare flight, men fruSpritfet har svårt att fika i 6h ;)

Bara att hålla tummarna för en remote parkering...

Uppdaterad utresa efter strejk:

Denna ombokning var inte det lättaste, skriver lite i Strejk/trafik varningstråden | Sida 88 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor när jag pustat ut.

ARN-LHR SAS PLUS
LHR-HND ANA F

Fick egentligen inget annat att välja på, försökte med en kreativ LHR-SIN-NRT med SQ men fick blankt nej. Ana från London är helt klart en fantastik produkt, men trist att inte få testa FCT. Nåväl, det kommer fler resor :) Bokningsklasserna ger 200% Eurobonuspoäng, så synd att klaga.

Fick egentligen inget annat att välja på, försökte med en kreativ LHR-SIN-NRT med SQ men fick blankt nej. Ana från London är helt klart en fantastik produkt, men trist att inte få testa FCT. Nåväl, det kommer fler resor :) Bokningsklasserna ger 200% Eurobonuspoäng, så synd att klaga.
Flyger du ANA bägge vägarna eller bara på utresan? Du kan ju testa FCT på Frankfurt även med ankommande boardingkort, så länge som du flyger vidare med Lufthansa Gruppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen