Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade in ansökan om OT 19 Nov ARN-GOT och 22 Nov GOT-ARN för 33€ åt bägge hållen
Har en OT pending sedan tidigare på ARN-AGP 31 Dec för 44€

Lite off topic för OT men jag hopppas det är okej.

.OT var så dyrt valde jag att ansöka om poänguppgradering GO -> Plus för morgondagens flight till HKG, vilket gick igenom igår kväll. Nu till frågan, på mitt boardingpass så står det att min service-klass är Plus samt att bokningsklass är Y. Y är, som bekant, Plus och Business Saver i poäng (9000). Eftersom att min bokningsklass är ändrad, betyder det att jag kommer få poäng för nya klassen också?

Jag tror tyvärr att boardingkorten visar fel bokningsklass när man uppgraderar med poäng, åtminstone ibland. Jag har haft "C c" på mitt boardingkort vid poänguppgradering, men när jag kollat på bokningen har det inte ställts ut någon ny biljett med ny bokningsklass och poängen jag fått har varit enligt ursprunglig bokningsklass.

Jag tror tyvärr att boardingkorten visar fel bokningsklass när man uppgraderar med poäng, åtminstone ibland. Jag har haft "C c" på mitt boardingkort vid poänguppgradering, men när jag kollat på bokningen har det inte ställts ut någon ny biljett med ny bokningsklass och poängen jag fått har varit enligt ursprunglig bokningsklass.
Samma erfarenhet här både vid poängupgrade och op-up. Sorry.

Hej!

Skall flyga med SK909 till EWR den 20:e November samt SK910 den 30:e November. Någon här som kan berätta hur beläggningen på Plus och Business är i nuläget på dessa flighter?

Tänkte testa points upgrade dessa denna gången.

SK909 Nov20 C0 D0 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O0 G9 N0

SK910 Nov30 C2 D2 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E3 M3 H3 Q3 V3 W2 U2 K1 L0 T0 O0 G0 N0

De rien. Om det är en 330 så är det nya kabinen. Just nu är dina flighter tursatta med 330, men om ett sådant får problem så kan det förstås bli justeringar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen