Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

På ett forum för medvetna resenärer utgår jag från att alla som är intresserade av att bo på IC antingen är eller funderar på att skaffa Ambassador (eller börjar fundera över det efter att ha läst informativa inlägg om förmånerna).
.

Det finns bara en handfull IC hotell i hela världen, Ambassador vänder sig till ett väldigt smalt segment av resenärer.
Det finns en informativ tråd, som inte har en enda post sedan januari, för den som vill diskutera för och nackdelar.
http://www.businessclass.se/forum/threads/intercontinental-ambassador-tråden.7940/

Hade det varit en förmån som bara riktar sig till den som är Spire Royal Ambassador kanske jag hade förstått din invändning, men eftersom vem som helst kan bli Gold Ambassador för $200 blir det rätt löjligt att racka ner på inlägget.

Behåll dina spydigheter och förolämpningar för dig själv du!
Jag föreslog att dylika recensioner skulle separeras så att den som vill kan ignorera dem.

Hoppas alla kan ha en trevlig ton mot varandra även om man har meningsskiljaktigheter.
I och med att tråden inte specificerar att det gäller uppgradering vid en specifik status kan allt samlas under denna tråd. Vi får se över om vi ska diskutera uppgradering som Ambassador i någon annan tråd.
Ambassador uppgraderingen gäller enbart på InterContinental och gäller inte för Award eller Free nights (även om man ibland kan få uppgradering i alla fall). Att då diskutera uppgraderingar som Ambassaor på IC i en tråd ser jag som rätt onödigt i och med att det är en förmån som alltid ska ingå (förutom vid award/free night).

//Moderator

Ska bli intressant att se hur det blir vid en 2 nätters bokning jag har med en bogo samt en efterföljande awardnatt i NYC. Vi får se om de flyttar ned oss ett steg för awarden. Annars får det bli 20-dollarstricket

Att då diskutera uppgraderingar som Ambassaor på IC i en tråd ser jag som rätt onödigt i och med att det är en förmån som alltid ska ingå (förutom vid award/free night).

//Moderator

Det är det som huvudsakligen diskuteras i den här tråden, men jag har inga problem att fortsätta
att ignorera den och låta bli att bidra med något :)

Det är det som huvudsakligen diskuteras i den här tråden, men jag har inga problem att fortsätta
att ignorera den och låta bli att bidra med något :)
Tror jag missade ordet "egen" i min post, att ha en egen tråd för att diskutera uppgraderingar som ambassador känns rätt "onödigt" i och med att det alltid ska ske vid betalda nätter.
Jag ser denna tråd som bra inspiration över vilka rum man kan få vid en uppgradering och det i sig motiverar mig att köpa Ambassador.
Ser gärna att du fortsätter att bidra med info i tråden.

Fick uppgradering på HIE i Naples, är medlem men lägsta status. Han som checka in oss notera att jag var medlem och tyckte vi var värda ett fint rum med balkong som vi kan sitta i på kvällen då vi hade infant. Han hade rätt. Mysigt sitta i kvällsvärmen när lillen somnat!

Fick ingen uppgrade på Holiday Inn på Auckland Airport men fick gratis frukost istället.. Betalade med poäng så det kändes helt ok. Känns också mer än ok då vi drar till Tahiti om ett par timmar :)

Sorry @Homer , jag postar här, fastän jag är RA. ;)

Bokade billigaste rummet (1200kr per natt) och blev uppgraderad till en King Executive Suite på våning 34.

IMG_0153.jpg

IMG_0157.jpg

Sovrum

IMG_0154.jpg

IMG_0155.jpg

IMG_0156.jpg

Badrum

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0160.jpg

Vardagsrum

IMG_0162.jpg

Välkomstgåva

IMG_0161.jpg

Utsikten

Sorry @Homer , jag postar här, fastän jag är RA. ;)

Bokade billigaste rummet (1200kr per natt) och blev uppgraderad till en King Executive Suite på våning 34.

Visa bifogad bild 43691

Visa bifogad bild 43695
Sovrum

Visa bifogad bild 43692

Visa bifogad bild 43693

Visa bifogad bild 43694
Badrum

Visa bifogad bild 43696

Visa bifogad bild 43697

Visa bifogad bild 43698
Vardagsrum

Visa bifogad bild 43700