Senaste nytt

Mail från TAP: Flight reservation change

Vet i tusan om jag hade vågat blanda in en annan bokning i detta, särskilt denna tid på året. Flygplatser i Paris, Amsterdam, Bryssel och i viss mån London är rikligt utsatta för dimma den här tiden på året. Det är sen gammalt.
Agehall har ju rätt om att stå på sig men om du ändå väljer att boka om utifrån de förutsättningar som TAP ger dig just nu, även om de är fel, så skulle jag nog boka om till utresa från HAM och köra den T&R och kanske ta bilen dit och parkera där. Nu vet jag ju inte var du bor, kanske i Kalmar men med CPH som normal utresepunkt och då är det ju lite meck att köra bil till HAM, men om man bor i Malmö-området så kan det ju vara värt att tänka på. Dimma i BRU och de där tre timmarna går ganska snabbt.

Månne bättre utrymme med KLM1124 kl 06.00 CPH-AMS 07.25 och dumpa BRU och istället routa om till TP663 11.50 AMS-LIS 13.50? Ger 4.5h transfer.

Men det är som ni nämner alltid en risk att köra dubbla bokningar.

mvh Ulf

Månne bättre utrymme med KLM1124 kl 06.00 CPH-AMS 07.25 och dumpa BRU och istället routa om till TP663 11.50 AMS-LIS 13.50? Ger 4.5h transfer.

Men det är som ni nämner alltid en risk att köra dubbla bokningar.

mvh Ulf

Jag skulle stått på mig och fortsatt att kontakta TAP för en ombokning till annat bolag mellan CPH- X- LIS så du verkligen får allt på en bokning. Om kundtjänst vägrar säg till dem att eskalera ärendet. Annars kan du ju posta något på deras Facebooksida, där verkar de svara ganska snabbt för kunder som inte har fått hjälp av kundtjänst (sen om de har fått hjälp i slutänden är ju en bra fråga...).

Alltså, jag upplever mer och mer nu att bolagen inom *A inte bokar om till varandra när saker händer. Vi har hört flera sånna berättelser här senaste tiden tex SAS-kärran till ORD som gick ner på Grönland och när Houstonlinjen lades ner. Ny trend?

Råkade ut för nåt liknande med Egyptair.
Skulle flyga Budapest - Cairo - Bangkok och flyget från Budapest till Cairo blev inställd någon månad innan avresa för två år sen.
Det första jag gjorde var att jag kollade från vilka andra städer närmast Budapest Egyptair hade en flygning på min avresedag.
Sen kollade jag upp hur det stämde med flyg från Budapest till den staden.

Efter mycket om och men kom jag fram till att det gick ett Lufthansaflyg till Frankfurt där jag sedan kunde hoppa på Egyptair.

Till sist ringde jag till bokningskontoret och sa att jag mottagit meddelandet om biljettändringen.
Naturligtvis var första frågan om jag kunde åka nån dag innan eller efter.
Jag sa direkt att det går ett Lufthansaflyg till Frankfurt vid den och den tiden och så flyger jag därifrån med Egyptair.

Till min stora förvåning, utan minsta protest och på eget initiativ så bokade han direkt om mig till Turkish Airlines.
Glädjen blev ju ännu större när jag insåg att jag fick ett förstaklass säte från Istanbul med leasade Jet Airways planet.

Vill minnas att jag hade bokningsklass D den gången.

Toppen