Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

"Under perioden 2013 fram till sommaren 2015 investerar Reisegiganten runt 10 MSEK i BusinessClass. Verksamheten har flera heltidsanställda utöver Martin och Jacob"

Vet inte hur många gånger jag läst det ovanstående men blir bara inte klok på det.
Vad är det som är otydligt med meningen? Jag har läst den några gånger men hittar inget som är konstigt mer än att den kanske borde ha skrivits i imperfekt tempus?

Kan ngn förklara vad BC ska dra in pengar på. Annonser i forumdelen kan inte dra in de summorna, eller har jag helt fel vad det kostar att annonsera i nich forum??

Och BC medlemmar verkar för medvetna för de erbjdande jag har sett på första sida med olika biljetter.

bnr jag tror inte det var tempusen han undra över utan var de pengarna har gått till. Om det över huvud taget har investerats såna summor i BC.

bnr jag tror inte det var tempusen han undra över utan var de pengarna har gått till. Om det över huvud taget har investerats såna summor i BC.
Ah, så skulle det kunna vara.

Kan inte uttala mig om vem/vilka mer som jobbat/jobbar på BC då jag inte har den insynen (jag är bara medlem), men under förutsättning att minst två arbetat heltid så är det nog en hel del lönekostnader bara där. Utöver det så kostar väl drift, hyra och liknande som alla företag har kostnader för?

Ah, så skulle det kunna vara.

Kan inte uttala mig om vem/vilka mer som jobbat/jobbar på BC då jag inte har den insynen (jag är bara medlem), men under förutsättning att minst två arbetat heltid så är det nog en hel del lönekostnader bara där. Utöver det så kostar väl drift, hyra och liknande som alla företag har kostnader för?
Under en period hade man väl också en eller ett par utvecklare som jobbade på siten. Vet inte om de var fast anställda eller på timme, men det lades väl en hel del tid på det under en period.

• Gilla
Reactions: bnr
och man hade en firma som jobbade fram ny logo, grafisk profil etc. Det är ju inte direkt billigt... Och man köpte businessclass.com, vilket ju lär vara med i investeringen. Den var nog inte direkt billig heller... Så 10 miljoner på ett par år är inte speciellt orimligt.

Gomorron vänner och medlemmar!

Stort tack för alla bra frågor och feedback. Några saker att förtydliga:

Vem andra har ”jobbat” på BusinessClass? Under en tid, hade BusinessClass upp till 5 utvecklare som jobbade med plattformen. När vi talar om investeringar inräknas detta tillsammans med t.ex. inköp av domännamn utanför Norden

Kommer forumet att ändras? Nej, samma struktur och samma innehåll. Men, det är viktigt att förstå att forumet idag är för en smal målgrupp av frekventa resenärer, och medlemmar som har ett stort intresse av t.ex. poäng/miles. Ett forum är bara så bra som medlemmarna är och det innehåll medlemmarna fyller det med. BusinessClass levererar en plattform för detta.

Vad med innehåll på förstasidan utanför Sverige? Det finns en stor målgrupp utöver detta som söker inspiration. Över tid finns det tankar att ”content” skall riktas mer mot denna målgrupp då målgruppen i forumet upplever vi (rätt eller fel) får de som efterfrågas i forumet.

Vad med innehåll på förstasidan i Sverige? Här vill vi testa tillsammans med medlemmar lite mer ”user driven content”, självklart med medlemmars godkännande samt över tid, testa annat innehåll först med en mindre grupp.

Gomorron vänner och medlemmar!

Stort tack för alla bra frågor och feedback. Några saker att förtydliga:

Vem andra har ”jobbat” på BusinessClass? Under en tid, hade BusinessClass upp till 5 utvecklare som jobbade med plattformen. När vi talar om investeringar inräknas detta tillsammans med t.ex. inköp av domännamn utanför Norden

Kommer forumet att ändras? Nej, samma struktur och samma innehåll. Men, det är viktigt att förstå att forumet idag är för en smal målgrupp av frekventa resenärer, och medlemmar som har ett stort intresse av t.ex. poäng/miles. Ett forum är bara så bra som medlemmarna är och det innehåll medlemmarna fyller det med. BusinessClass levererar en plattform för detta.

Vad med innehåll på förstasidan utanför Sverige? Det finns en stor målgrupp utöver detta som söker inspiration. Över tid finns det tankar att ”content” skall riktas mer mot denna målgrupp då målgruppen i forumet upplever vi (rätt eller fel) får de som efterfrågas i forumet.

Vad med innehåll på förstasidan i Sverige? Här vill vi testa tillsammans med medlemmar lite mer ”user driven content”, självklart med medlemmars godkännande samt över tid, testa annat innehåll först med en mindre grupp.
Jag förstår fortfarande inte. Man har alltså haft 7 heltidsanställda personer (5 utvecklare och Martin / Jacob) som mest. Dessa är nu alla borta, samtidigt som man vill växla upp och utveckla BC? Är det ni tre hobbymoderatorer och gurus som skall göra det som 7 heltidsanställda inte klarade av?

Toppen