Senaste nytt

Färja mellan Hong Kong flygplats - Macau och andra kinesiska städer

Färjan till Shenzhen är ett utmärkt alternativ till andra vägar in till staden. Tar man färjan hamnar man vid en gränskontroll som är sparsamt bevakad och där det aldrig är kö just för det är ju bara färjan som kommer dig. Tar man sig in via den normala gränskontrollen mellan HongKong och Shenzhen så kan det ibland vara en timmes kö. Men genom att ta färjan går du alltså snabbt igenom och kan sätta dig en taxi och åka mot din destination.

Hej

försöker lista ut hur man tar sig snabbast från flygplatsen Hong Kong till Macao. Har listat ut att det går en färja kl 10 - jag landar kl 07 med SAS

är det bästa att vänta in färjan eller finns det något annat bra sätt att ta sig dit ?

tack

Följer detta! Vi planerar att göra denna trip på fredag morgon och det bästa alternativ vi har hittat är det ovannämnda.

Hej

försöker lista ut hur man tar sig snabbast från flygplatsen Hong Kong till Macao. Har listat ut att det går en färja kl 10 - jag landar kl 07 med SAS

är det bästa att vänta in färjan eller finns det något annat bra sätt att ta sig dit ?

tack

Snabbaste är helicopter från HKG, men den börjar gå 10.30 till en kostnad av HKD $ 4300 och tar ca 15 min.
Sky Shuttle Helicopters Daily Flights between HK - Macau & Macau - Shenzhen

Men landar du 07.00 så ta dig in till Central och ta en färja där som börjar gå 07.00 och varje kvart till en kostnad av
HKD $ 164 i ekonomi och i "super" HKD $ 326, den tar ca 55 min.
噴射飛航

Vet någon om det är möjligt att ta sig från Macao till Hong Kong flygplats en söndag morgon och hinna med SAS-flighten 09.10?

Yes, tack för svaret. Det blir en tur till Macau mitt i veckan istället och tillbaka till Hong Kong efter det.

Finns det någon båt eller annat transportmedel som tar mig från Hong Kong till Humen (mellan Shenzhen och Dongguang). Jag gissar att det går båtar upp och ned efter vattenvägarna där i parti och minut? =}

Toppen