Senaste nytt

Sas öppnar Köpenhamn - Boston

Agö

Medlem
Någon som vet om gardinen återkommer mellan affärsklass och ekonomi på denna kärra? Eller om det blir en regelrätt "vägg"?
 
R

rstenelo

Guest
Spännande, vart kommer info från? Vet du nånting om stolen i Go? Rad 12 och 14 skulle man kanske förvandla till Plus?

Bilden är från via egencias online bokningssystem där man kan välja plats innan man slutför bokningen, så vet inte hur korrekt den är gällande rad 12 och 14....
 

flying

Medlem
siger Lars Sandahl og understreger, at Boston er et knudepunkt for den finansielle verden.
Haha Boston knutpunkt for den finansiella varlden, undrar om han hort talas om Charlotte och New York???
Med tanke pa kunskaperna om omvarlden som SAS presenterar och den sedvanliga kannslan for konjukturer.Sa ska jag genast gora mig av med den lilla portfolj av pharma jag sitter pa.
 

Filip

Medlem
Har SAS leasat två plan från Privatair? Jag får inte ihop matematiken. I nyheten om CPH-BOS-rutten så står det att den kommer trafikeras dagligen:
"Flygplanet är samma maskin som tidigare trafikerade den så kallade ”oljerutten” mellan Stavanger och Houston"

(Ny SAS-rutt till Boston - BusinessClass.se)


Och i nyheten om förstärkt trafikering CPH-EWR så står det att man använder sig av:
"The additional evening departure will be operated by PrivatAir with a reconfigured Boeing 737 that has most recently flown the Stavanger-Houston route."

(SAS introduces double daily departure to New York | SAS)

Någon vänlig som kan förklara för mig? :)
 

fcx

Medlem
Har SAS leasat två plan från Privatair? Jag får inte ihop matematiken. I nyheten om CPH-BOS-rutten så står det att den kommer trafikeras dagligen:
"Flygplanet är samma maskin som tidigare trafikerade den så kallade ”oljerutten” mellan Stavanger och Houston"

(Ny SAS-rutt till Boston - BusinessClass.se)


Och i nyheten om förstärkt trafikering CPH-EWR så står det att man använder sig av:
"The additional evening departure will be operated by PrivatAir with a reconfigured Boeing 737 that has most recently flown the Stavanger-Houston route."

(SAS introduces double daily departure to New York | SAS)

Någon vänlig som kan förklara för mig? :)

Nej, man har bara ett plan. Nu kör man till EWR med det, men man kommer att flytta maskinen till BOS när rutten öppnar i mars.

En större fråga är hur man kommer att hantera underhåll och driftsstörningar när man bara har ett plan och dessutom tänker flyga dagligen.
 
Toppen