Senaste nytt

San Francisco

Cellarmaker och Luce (*). Grym mat, blev positivt överraskad. Cellarmaker var öl, och bra sådan.
Cellarmaker är bara öl, kan vara bra att veta så man inte tror man kan äta där. Ibland har de dock en foodtruck utanför, annars går det bra att ta med mat dit torr jag (har sett folk käka subway där i alla fall).

Cellarmaker är bara öl, kan vara bra att veta så man inte tror man kan äta där. Ibland har de dock en foodtruck utanför, annars går det bra att ta med mat dit torr jag (har sett folk käka subway där i alla fall).
Ja, jag var väl kanske inte helt tydlig. Den grymma maten var på Luce. Såg förövrigt folk äta medhavd mat på Cellarmaker.

Idag är frågan om man orkar gå 100 meter till Hilton för att se om de har den där ölen ni rekommenderar (Pliny the Elder).

Ja, jag var väl kanske inte helt tydlig. Den grymma maten var på Luce. Såg förövrigt folk äta medhavd mat på Cellarmaker.

Idag är frågan om man orkar gå 100 meter till Hilton för att se om de har den där ölen ni rekommenderar (Pliny the Elder).
Gör det, väl värt det. Jag drack den ikväll för övrigt :)
Om du verkligen vill testa den så är ett besök till Toronado (547 Haight St) att rekomendera, mig veterligen har de "alltid" den på tapp. Gillar man lite hårdare rock och locals så är det en bra bar att besöka, så man inte tror det är en liten finkrog där alla kommer i slips och kavaj :)

Välbekomme! ... ja, gå går ju bra, men det är en liten sträcka med branta backar. Jag skulle, istället för att följa språvagnslinjen, följa Geary St. ned mot Market och sedan precis i hörnet vika av vänster in på Montgomery, alternativt gatan innan: Kearny st. Gå ned till Columbus Av. och sedan följa den till Fisherman's Wharf. Ja, vika av in på Powell eller Mason där de korsar Columbus.
Det blir en liten omväg, men inte lika branta och jobbiga backar. Men, om du vill ha lite extra motion så .. :)

P.S. Om du vill se lite av China Town, så kan du gå längs Grant Av. istället. Lite brant i början, men kanske inte så farligt. //D.S.
Gjorde precis som ovan, men sen ville jag se Lombard St på vägen tillbaka. Gick runt 1 mil, och idag är benen lite matta...

Toppen