Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

sammyj

Medlem
Jag skulle inte diskutera det här med Tallinn utan insistera på att SAS vanliga kundtjänst löser detta. I princip har det inget med awards att göra utan detta är ett EU261/2004-ärende. Så fort de försöker hävda något annat så ska du dra dem tillbaka till detta och förklara att det är ditt val att bli omroutad och hur, så länge det är motsvarande förhållanden - allt annat är oacceptablet och kommer att resultera i tingsrätten där SAS inte har något att komma med alls.

Försökte med SAS kundtjänst men de tvärvägrade vad jag än sa, jag blev kanske lite irriterade och då slängde de bara på luren...

Tallinn håller på att jobba på det nu för att försöka lösa biljetten. Hon sa direkt att det kunde komma extra skatt om jag skulle åka med någon annan vilket jag hänvisade till lagstiftning om, hon skulle återkomma.
 

sammyj

Medlem
Underbart och nu svarar Tallinn följande och ger mig en flight som inte motsvarar de tider som jag förväntat mig från början. Kommer fram 4 timmar försent och eftersom jag har tight planering så skjuts den tyvärr i sönder :(

The temporary reprotection agreement between Scandinavian Airlines and United Airlines allows us to rebook You from/via Scandinavian Airlines gateways ( Chicago, New York or Washington) to domestic US flights with United Airlines with no additional tax collection and no change fee (SEK 150 per passenger, in total SEK 300) .

Any other connection using other Star Alliance airlines operated flights include the collection of additional taxes (both airport- and fuel tax), but no change fee.
 

Johanna

Medlem
Jag förstår dig. Jag hade blivit fly förbannad om det här hänt mig...
Jag med, tycker det ör upprörande. Att sälja biljetter, lägga ner linjen och säga att man kan återkomma sen med sina kostnader så får man se vad man kan göra. Jag känner mig alltid blåst när ersättning ska regleras i efterhand. Då har dom alla trumf på hand.

Man har väl köpt en biljett för att man behöver komma dit? Inte för att komma någon annanstans någon annangång?
 

Kimmen00

Medlem
Jag med, tycker det ör upprörande. Att sälja biljetter, lägga ner linjen och säga att man kan återkomma sen med sina kostnader så får man se vad man kan göra. Jag känner mig alltid blåst när ersättning ska regleras i efterhand. Då har dom alla trumf på hand.

Man har väl köpt en biljett för att man behöver komma dit? Inte för att komma någon annanstans någon annangång?

Håller med. I mitt fall har jag skrivit om soppan tidigare i tråden och jag orkar inte hetsa upp mig mer nu innan. Vi kommer ju hem helt ok iaf i C-klass i 380an.. Jag kommer därmot när jag kommer hem föra ett herrans liv om jag ej får tillbaka dessa 1620*4 som fuel charge gick på med lufthansa. Den som lever får se..
 

sammyj

Medlem
Nu orkar jag inte längre :(

Har pratat med tallin flera gånger, mailat dom utan att dom svarar, pratat med SAS flera gånger utan att dom kan göra något och fått luren i örat.

Nu säger dom att det inte finns några biljett lediga med något annat alternativ längre hur jag än gör så tillkommer det en kostnad för detta i form av mer skatter.

Så det blir väl att åka till ORD och sen byta till United komma fram flera timmar senare och dessutom flyga economy resterande bit av sträckan. Förhoppningsvis kan jag skicka efter avslutad resa till kundcentret och få kompensation som jag förstår det blir maximalt 600 euro per resenär eftersom dom har bokat mig i en lägre bokningsklass, den som lever får sig. Dom trodde inte heller att jag skulle få tillbaka några bonus poäng för denna resan "kostade mer" trotts lägre klass.

Känner mig lurad och blåst hur jag än gör, sen säger de dessutom på supporten i Tallinn att SAS går över EU bestämmelserna och har delvis har åsidosatt dessa som hon själv sa att det är beslutat av "SAS Management" vid denna enskilda nerläggningen av linjen eller att det inte gäller för att linjen går mellan Stavanger och Houston. Så fort jag inte är nöjd så säger dom bara avboka biljetten då.

SAS gör ständigt reklam om att det är nätverksbolag men just nu känns det som ett halv taskigt Ryanair....
 

Kimmen00

Medlem
Ska bli skönt med semester.. Mindre skönt är att det är Flash flood varning i stort sett hela Texas i helgen. Ska komma upp till 80-90 mm regn i Houston-området. Jättekul, vi som hade planerat sett zombie festivalen på kemah på lördagskvällen. Bara hålla tummarna att meteorologerna har fel..
 

Fixter

Medlem
Nu orkar jag inte längre :(

Har pratat med tallin flera gånger, mailat dom utan att dom svarar, pratat med SAS flera gånger utan att dom kan göra något och fått luren i örat.

Nu säger dom att det inte finns några biljett lediga med något annat alternativ längre hur jag än gör så tillkommer det en kostnad för detta i form av mer skatter.

Så det blir väl att åka till ORD och sen byta till United komma fram flera timmar senare och dessutom flyga economy resterande bit av sträckan. Förhoppningsvis kan jag skicka efter avslutad resa till kundcentret och få kompensation som jag förstår det blir maximalt 600 euro per resenär eftersom dom har bokat mig i en lägre bokningsklass, den som lever får sig. Dom trodde inte heller att jag skulle få tillbaka några bonus poäng för denna resan "kostade mer" trotts lägre klass.

Känner mig lurad och blåst hur jag än gör, sen säger de dessutom på supporten i Tallinn att SAS går över EU bestämmelserna och har delvis har åsidosatt dessa som hon själv sa att det är beslutat av "SAS Management" vid denna enskilda nerläggningen av linjen eller att det inte gäller för att linjen går mellan Stavanger och Houston. Så fort jag inte är nöjd så säger dom bara avboka biljetten då.

SAS gör ständigt reklam om att det är nätverksbolag men just nu känns det som ett halv taskigt Ryanair....
GÅ TILL PRESSEN?
Brukar få fart i röven på bolag vid sådana här incidenter
 

mha321

Medlem
GÅ TILL PRESSEN?
Brukar få fart i röven på bolag vid sådana här incidenter
Fast när det är en resa bokad i Business är det nog stor risk för backfire, och mer något i stil med "stackaren hade bokat megasuperduperlyx och fick åka med vanligt flyg dom alla andra, och vill få massa tusenlappar i ersättning".

Sedan kanske iofs bolaget bryr sig ändå, men...
 
Toppen