Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

flapps

Medlem
Vad kul mer er långresa. Vart ska ni i Franska Polynesien och när? Vi är där 20-28 november. Först någon dag i Papeete och därefter flyger vi till ön Taha.
Detsamma tack :) Vi drar till Hilton Moorea den 6 Nov sen över till Bora Bora och Intercontinental den 11 - 16 Nov. Hoppas ni får en fantastisk resa ..
 

Sealord

Medlem
Detsamma tack :) Vi drar till Hilton Moorea den 6 Nov sen över till Bora Bora och Intercontinental den 11 - 16 Nov. Hoppas ni får en fantastisk resa ..
Önskar er också en riktigt trevlig resa! Har en stark känsla av att vi alla kommer att få en fantastiskt underbar resa. Vi drar till Le Taha och bor på en svit i vattnet. Därefter åker vi till Sydney, så vi gör lite tvärtom mot er. Fick också fel på datumen, åker ner redan om två veckor. Skulle ha stått oktober och inte november. Men vi missar varandra ändå :(
 
Om jag bokar följande resa i SAS Go via SAS hemsida:
SK637 ARN-FRA
SK3587 (LH) FRA-MAD
SK3586 (LH) MAD-FRA
SK638 FRA-ARN
Hur många poäng borde jag få då? Blir det 500 poäng/leg eller betyder LH inom parentesen att det räknas som codeshare och det inte går att säga hur många poäng det blir?
 
Omöjligt att säga eftersom du bokat codeshare tyvärr.
OK, det var det jag misstänkte. Men för de två SAS-flighterna ARN-FRA borde de väl garanterat bli 500 poäng/leg eller går inte det heller att säga?
Jag har inte bokat resan ännu men behöver åka till Madrid och vill passa på att få lite EB-poängintjäning.
 

Impendill

Medlem
Hej!

Min vän flög JFK-ZRH med en LX flight i boknings-klass "P". När han försöker efterregga så får han ett meddelande om att aktuell flight inte berättigar till poängintjäning. Biljetterna är bokade hos United och de övriga flighterna fick han poäng för:

GOT-FRA LH
FRA-ORD UA
ORD-LGA UA
ZRH-MUC LH
MUC-GOT LH

Varför är det så? Enligt tabellerna på sas hemsida så ska ju "P" ge 100% intjäning både på LH,LX samt UA-flighter.
 

Impendill

Medlem
Flög din vän möjligtvis med codeshare? Man ska mata in numret på "operating flight" så borde det fungera.

Flighten hette UA 7669 men flögs av Swiss med flightnummer LX 15.
Har provat att mata in båda. På UA 7669 står det bara att " Det aktuella flygnumret är inte giltigt för intjäning".

När jag matar in LX 15 för honom så går det några dagar sedan får han ett mail om att flighten inte berättigar till poängintjäning.
 
Toppen