Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Jag bokade samma resa på Supersavertravel och fick 100% intjäning i U klass. =) Go for it!
OT-varning:
Som utöver att det är en resebyrå, med allt negativt det innebär, ägs av Etraveli som även har Travelstart som varumärke.
Tidigare i månaden var de en tråd som handlade om att de vägrade boka om en forummedlem, när Lufthansa stälde in flighten. Lufthansa var villiga att boka om med Travelstart bromsade. Dessvärre ett ypperligt exempel på varför man skall hålla sig borta från nätresebyråer i allmänhet och Etraveli i synnerhet.

Hej

Snart är det dax för vår långresa och jag kikar lite på hur mycket poäng jag kommer få på mitt Eurobonus när vi flyger med Air New Zealand.
Mellan Sydney och Auckland tur retur är det booking class A och mellan Auckland och Papeete är det booking class L.
A kan jag se vad jag får men inte L. Hur hittar man och räknar ut det? Eller är 0 p som gäller? Mvh flapps
sas poäng.JPG

Hej

Snart är det dax för vår långresa och jag kikar lite på hur mycket poäng jag kommer få på mitt Eurobonus när vi flyger med Air New Zealand.
Mellan Sydney och Auckland tur retur är det booking class A och mellan Auckland och Papeete är det booking class L.
A kan jag se vad jag får men inte L. Hur hittar man och räknar ut det? Eller är 0 p som gäller? Mvh flappsVisa bifogad bild 41845
Air New Zealands K, G, S, L klasser är bland de billigaste bokningsklasserna och därför ger dessa bokningsklasser inga poäng/miles till de flesta bonusprogram.

Det där sög lite salta pinnar... Men tack för snabba svar..

Ännu en gång skall man alltid kolla bokningsklasser innan man beställer :)

L ska ge 0, jag har rest W AKL-MEL och den gav också 0. Så ha inte för mycket hopp, men on något går fel i systemen så kan du få ett par hundra för den flygningen.

Flyger Göteborg-Köpenhamn-Singapore-Melbourne med Singapore Airline i J klass. Enl biljetten ger det ca 25000 Kris Flyer
poäng t.o.r. Borde väl bli fler eurobonuspoäng om J fortfarande ger 200% men det är kanske en inaktuell siffra??

Sträckan är ca 10k miles och J-klass ger 200% till EB, så ja, du borde få dryga 40k EB-poäng på en sådan resa.

Hej

A kan jag se vad jag får men inte L. Hur hittar man och räknar ut det? Eller är 0 p som gäller? Mvh flappsVisa bifogad bild 41845

Vad kul mer er långresa. Vart ska ni i Franska Polynesien och när? Vi är där 20-28 november. Först någon dag i Papeete och därefter flyger vi till ön Taha.

Toppen