Det var ju det jag menade.
Sorry, jag tänkte på att du planerade på att resa med något av Gulf bolagen från USA till Dubai. Borde ju ha begripit att du som BC medlem har koll på flygvägarna.
Det var ju det jag menade.
Kan ju iofs flyga gulfbolag efter att ha korsat Stilla Havet?Sorry, jag tänkte på att du planerade på att resa med något av Gulf bolagen från USA till Dubai. Borde ju ha begripit att du som BC medlem har koll på flygvägarna.
Kan ju iofs flyga gulfbolag efter att ha korsat Stilla Havet?![]()
Flyg via Tokyo och Singapore.Ska till Dubai snart...
Funderar på routing via US för att vara safe!![]()
Med lite god vilja går det att flyga direkt till SIN.Flyg via Tokyo och Singapore.
"Most operators assumed that an airspace which is not closed must be safe. Operators
adapted their flight plans to accommodate the airspace restrictions, but did not make
a connection with the armed conflict taking place below. Insofar as the Dutch Safety
Board has been able to ascertain, there was one operator that discontinued its flights
over that area out of caution due to the increasing unrest in Ukraine. But that was
already before the armed conflict had arisen in the eastern part of the country"
"9.3.5
Decision-making: the pressure to carry on flying
The international system for civil aviation is based on the assumption that, in principle,
civil aviation is always possible: By default, flights take place. As stated in Section 4,
states that manage their airspace shall impose as few restrictions on civil aviation as
possible. This system can provide an incentive
to keep the airspace open if potential
dangers to air traffic are not yet entirely clear."
"Conclusions regarding the flight route of MH17
a.
The aviation parties involved did not adequately recognise the risks of the armed
conflict in the eastern part of Ukraine to overflying civil aviation.
–
During the period prior to the crash of flight MH17, the armed conflict in the
eastern part of Ukraine expanded into the airspace. Consequently, the risks to
overflying civil aviation increased.
–
The statements made by the Ukrainian authorities in which they reported that
military aeroplanes had been shot down on 14 and 16 July, and in which they
mentioned weapon systems that were able to reach cruising altitude of civil
aeroplanes, provided sufficient reason for closing the airspace above the
eastern part of Ukraine as a precaution.
–
The other parties involved operators, the states in which they are based and
third parties such as ICAO did not identify potential risks posed by the armed
conflict in the eastern part of Ukraine to civil aviation. Operators, including
Malaysia Airlines, assumed that the open parts of Ukrainian airspace were safe.
States did not issue any specific warnings about risks to civil aviation during
the period in which the conflict expanded into the airspace. ICAO did not see
any reason for questioning Ukraine or offer assistance"
Haha undrar hur många miljoner den konsulten fick i arvode för dessa otroligt generella och vaga formuleringar där ingen kan ställas till svars för någonting!Presentasjonen av MH17-rapporten inkluderer bl.a kritikk rundt overflyvning av konfliktområder. Det viser seg at det finnes et globalt potensiale for forbedring.
http://cdn.onderzoeksraad.nl/documents/report-mh17-crash-en.pdf
"3.
Conclusions regarding flying over conflict zones
a.
The current system of responsibilities for safeguarding civil aviation does not
provide sufficient means to adequately assess the risks associated with flying over
conflict areas.
b.
Risk assessment for civil aviation using the airspace over conflict areas should not
only consider actual threats but should also include risks of which the intention or
capability is uncertain"
Rapporten är väl en haverirapport och inte en brottsutredning, så handlar inte om att ställa någon till svars utan förklara olyckan, vilket jag tycker dom lyckas med.Haha undrar hur många miljoner den konsulten fick i arvode för dessa otroligt generella och vaga formuleringar där ingen kan ställas till svars för någonting!![]()
Well, haveriorsaken var känd utan att man behövde vara raketforskare.Rapporten är väl en haverirapport och inte en brottsutredning, så handlar inte om att ställa någon till svars utan förklara olyckan, vilket jag tycker dom lyckas med.
Är ganska säker på att Qatars QR168 ARN-DOH flög i korridoren mellan Svarta havet och Kaspiska havet tidigare så jag tolkar det som att de flyttat rutten österut ut över Kaspiska havet.Såg igår att QR mellan ARN - DOH flög ut över norra delen av Kaspiska havet och höll sedan sydlig kurs nästan i mitten av Kaspiska havet. På så sätt kom man utanför området. (Detta är kanske den normala rutten för QR flyget från ARL, jag har ingen koll) Däremot flög QR till CPH över Iran.