Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte alls samma erfarenhet har tre resor till Vilnius i år och har betalat 600-1000 kr för en t/r i go iofs men tycker inte det är värt att flyga plus till Vilnius

Jag antar att det beror på hur långt innan man bokar. Om man t.ex. tittar på biljetter med direktflighter från Stockholm till Vilnius nu på måndag em (12/10) med retur på fredag (16/10) em så finns det bara plus kvar för ca 5000 SEK enkel och returen på fredag em är helt utsåld.

Jag antar att det beror på hur långt innan man bokar. Om man t.ex. tittar på biljetter med direktflighter från Stockholm till Vilnius nu på måndag em (12/10) med retur på fredag (16/10) em så finns det bara plus kvar för ca 5000 SEK enkel och returen på fredag em är helt utsåld.
Stämmer, har haft ganska bra framförhållning iofs.

Jättedum nybörjarfråga, men kan jag utnyttja mina Eurobonuspoäng inom hela Star Alliance?
Nästan, det finns några undantag (hämtat från @Dr. Miles eminenta guide, [Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor ):
  • Air China flight mellan Beijing-Pyongyang
  • First class och Busibess class på Singapore Airlines flight som flygs med Airbus A380, Boeing 777-300ER
  • Air Macau's flightnummer med MF9xxx
  • Elite class på EVA Air
  • First class på SWISS

Bonusprogram: Aegaean Miles & Bonus
Flygbolag: Air China
Kabinklass: Business
Avreseort: Saigon (SGN)
Destination: Chiang Mai (CNX) via Peking
Afstand: 3909 Miles
Enkel / Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 21.000
Skatter&avgifter (per person): 185.56 €
När: Januar 2016
Bokad: Idag

(booket efter tip af @Dr. Miles for at maximere min beskedne konto med M&B). Hvis billetten købes hos Air China koster den 1462 USD...

Säkrade upp det hela med Avios men kommer nog boka om till United senare då det är mindre väntetid i KIX.
Bonusprogram: British BAEC
Flygbolag: Japan Airlines
Kabinklass: Economy
Avreseort: Osaka KIX
Destination: Tokyo Haneda
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 4500 avios
Skatter&avgifter (per person): 21kr
När: December 2015
Bokad: Augusti 2015
Det blev det här istället och avbokar JAL och förlorar 21sek.:

Bonusprogram: United MileagePlus
Flygbolag: ANA
Antal poäng (per person): 5000 miles
Skatter&avgifter (per person): 0 USD
Bokad: Oktober 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blev det här istället och avbokar JAL och förlorar 21sek.:

Bonusprogram: United MileagePlus
Flygbolag: ANA
Antal poäng (per person): 5000 miles
Skatter&avgifter (per person): 0 USD
Bokad: Oktober 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Om debitering av skatter är noll, skulle jag rekommendera dig starkt att kontakta United Mileage Plus kundtjänst.
Jag har gjort det förr och min bokning annullerades några dagar senare automatiskt pga ingen betalning.

Om debitering av skatter är noll, skulle jag rekommendera dig starkt att kontakta United Mileage Plus kundtjänst.
Jag har gjort det förr och min bokning annullerades några dagar senare automatiskt pga ingen betalning.
Tack för varningen, ska göra det, det fanns ingen möjlighet att betala co2 eller donera något.
Så jag kunde inte göra det till en 1 usd betalning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen