Jag tror Boston är helt rätt destination. Boston är en stark näringslivsregion, inom bioteknik/medicin, finansiella och diverse professionella tjänster, hela den akademiska världen etc. Läkemedelsindustrin är stark i Köpenhamn och även om Stockholm så gärna vill vara hela nordens finansiella centrum så finns det fortfarande nationella centrum i Danmark och Norge lik väl så jag tror inte SAS generellt borde ha några större problem att fylla 88 säten mellan Köpenhamn och Boston, om den nu som ovan nämns redan är 4e destination på unserved-listan. Sedan är det givetvis en förutsättning att man kan flyga sträckan dagligen med samma flygplan (relativt kort sträcka som tillåter 24-timmars rotation) och ett bästa scenario vore ju att SAS klarar att etablera rutten med 88 säten tills dess leasingkontraktet med Privatair går ju och att de då kan skala upp till en A330. Rent generellt är väl USA en något enklare marknad än Asien där framförallt mellanöstern-bolaget men även andra pressar marknaden hårt. Så jag tror SAS har valt rätt destination här, sen kan man ju alltid diskutera om de skulle ha slingat maskinen via exempelvis Oslo ett par dagar i veckan likt Miami-rutten men i sig tror jag Boston är rätt destination.